Przejdź do treści
skróty klawiaturowe

Klawisze Dostępności

  • Wersja kontrastowa: Alt + 1
  • Przejdź do treści strony: Alt + 2
  • Mapa Witryny: Alt + 3
  • Wyszukiwarka: Alt + W

Zamiast klawisza Alt możesz użyć H

formularz sugestii

Twoja sugestia

Masz pomysł jak usprawnić naszą witrynę lub chcesz zgłosić problem? Skorzystaj z poniższego formularza!
Pomagamy zatrudnić pracowników

Gdański Urząd Pracy

ul. Lastadia 41, 80-880 Gdańsk

tel. 58 743-13-00
e-mail:

Mapa dojazdu
Powiat gdański - herb
wyszukiwarka
Oferty Pracy - rynek lokalny

Kalendarium

Kalendarz
przejdź do kolejnego miesiąca przejdź do kolejnego miesiąca
PnWtŚrCzPtSbN
1234
56
7
891011
12131415161718
19202122232425
262728
29
30
Kalendarium

Newsletter

Jeśli chcesz otrzymywać aktualne oferty pracy lub informacje o sytuacji na rynku pracy dodaj swój adres e-mail

wLUy0VUC8W33Xo_cB5zyRiye3enbtUxk1qX5sVVt6aMt-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

CKkbny6ULvirCFyCekncPrVO7ZZR5RV6I6sk2mqlo5At-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

cMnW61NcRiVmdW4y8PCnw4LaOlDP87nBvN3Gwn6YZVwt-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

5QRlM0mxHhcXd_xKaXdN_HWJdS4_rx210tT1A1qpWQMt-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

jKcp9cXPiNs4xPyT5ZA6YSGXm-JK7W7MixQXxZuUq54t-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

fQb0YR0dJGELxnPAdsEIhGuGyLqNavgLYR1ULPCvE7At-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

3pOtEOlKXKEzLUsKG7UJjs_AtLQ50xg8BZpyXWO2dqEt-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

FLVlrIFRbOyiRhndxJutNHqMX4-34Ee8IXtYM0jsoEot-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

VMfYeI70gmpe4M7dHdYpoOhiteZ8oqa5BiLLG1fgNqct-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

  • Informacje ogólne

Roboty publiczne

Roboty Publiczne - to zatrudnienie bezrobotnego w okresie nie dłuższym niż 12 miesięcy przy wykonywaniu prac organizowanych przez powiaty – z wyłączeniem prac organizowanych w urzędach pracy – gminy, organizacje pozarządowe statutowo zajmujące się problematyką: ochrony środowiska, kultury, oświaty, kultury fizycznej i turystyki, opieki zdrowotnej, bezrobocia oraz pomocy społecznej, a także spółki wodne i ich związki, jeżeli prace te są finansowane lub dofinansowane ze środków samorządu terytorialnego, budżetu państwa, funduszy celowych, organizacji pozarządowych, spółek wodnych i ich związków.

Organizatorem robót publicznych może być pracodawca podlegający przepisom pomocy de minimis a także nie podlegający pod tą pomoc. Pomoc de minimis występuje w przypadku, gdy osoby zatrudnione w ramach robót publicznych będą wykonywały czynności w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą pracodawcy podlegającą pod pomoc de minimis.

Warunki dopuszczalności pomocy de minimis.

Wyłączona z dofinansowania jest:

  1. Działalność w sektorach rybołówstwa i akwakultury, objętych rozporządzeniem Rady (WE) nr 104/2000.
  2. Działalność w dziedzinie produkcji podstawowej produktów rolnych wymienionych w załączniku I do Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską.
  3. Działalność w dziedzinie przetwarzania i wprowadzania do obrotu produktów rolnych wymienionych w załączniku I do Traktatu.
  4. Działalność związana z wywozem do państw trzecich lub państw członkowskich, tzn. pomocy bezpośrednio związanej z ilością wywożonych produktów, tworzeniem i prowadzeniem sieci dystrybucyjnej lub innymi wydatkami bieżącymi związanymi z prowadzeniem działalności eksportowej.
  5. Działalność uwarunkowana pierwszeństwem korzystania z towarów krajowych w stosunku do towarów sprowadzanych z zagranicy.
  6. Działalność w sektorze węglowym zgodnie z definicją zawartą w rozporządzeniu (WE) nr 1407/2002.

Organizator robót publicznych składa wniosek o organizowanie robót publicznych do powiatowego urzędu pracy właściwego ze względu na miejsce wykonywania tych robót. Organizator robót publicznych może wskazać pracodawcę, u którego będą wykonywane roboty publiczne.

Szczegółowe warunki zatrudnienia i refundacji określa umowa zawarta z organizatorem lub pracodawcą.

Starosta zwraca organizatorowi robót publicznych, który zatrudnił skierowanych bezrobotnych przez okres do 6 miesięcy, część kosztów poniesionych na wynagrodzenia, nagrody oraz składek na ubezpieczenia społeczne bezrobotnych w wysokości uprzednio uzgodnionej, nieprzekraczającej jednak kwoty ustalonej jako iloczyn liczby zatrudnionych w miesiącu w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy oraz 50% przeciętnego wynagrodzenia obowiązującego w ostatnim dniu zatrudnienia każdego rozliczonego miesiąca i składek na ubezpieczenia społeczne od refundowanego wynagrodzenia.

Przed skierowaniem na roboty publiczne kandydaci spełniający kryteria określone przez pracodawcę uzyskają opinię doradcy klienta pod kątem celowości ich zatrudnienia.
Wnioski o organizowanie robót publicznych przyjmowane będą w naborze ciągłym do wyczerpania limitu środków finansowych przeznaczonych na ten cel.

W ramach robót publicznych planuje się skierowanie około 20 osób bezrobotnych.

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (tekst jedn. Dz. U. z 2019 poz. 1482, z późn. zm.).
  2. Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 24 czerwca 2014 r. w sprawie organizowania prac interwencyjnych i robót publicznych oraz jednorazowej refundacji kosztów z tytułu opłaconych składek na ubezpieczenia społeczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 864).
  3. Rozporządzenie Komisji (UE) Nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz.Urz. UE L 352/1).
  4. Rozporządzenie Komisji (UE) Nr 1408/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rolnym (Dz. Urz. UE L 352/9).
  5. Rozporządzenie Komisji (UE) Nr 717/2014 z dnia 27 czerwca 2014 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu UE do pomocy de minimis w sektorze rybołówstwa i akwakultury (WE) (Dz. Urz. UE L 190 z 28.06.2014).

 

W razie pytań prosimy o kontakt:

Imię i nazwisko Stanowisko Telefon Adres e-mail
Aleksandra Kitowska Doradca klienta Tel: /58/ 743-13-37

 

  Nazwa pliku Data publikacji Rozmiar Pobierz
Kategoria: Roboty publiczne [ 3 ]
plik w formacie DOC Wniosek o refundację w ramach robót publicznych 30-05-18 11:03 124KB pobierz plik w formacie DOC (rozmiar: 124KB) pobierz
plik w formacie PDF Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu sie o pomoc de minimis 17-01-17 09:06 413.92KB pobierz plik w formacie PDF (rozmiar: 413.92KB) pobierz
plik w formacie DOC wniosek o organizowanie robot publicznych 10-07-20 10:38 221KB pobierz plik w formacie DOC (rozmiar: 221KB) pobierz
Utworzono: 2012-08-02 08:53 | Redagował: Łukasz Iwaszkiewicz 2020-07-10 11:11
Drukuj Zapisz jako pdf Odwiedziny: 12419
  • cnpIiW6-8hqAjonKVBNFoVEg6SqBw03wiwaavU2jpXMRyDUSFuHH1ckpQsm0-bulqxJZ_UyaQrwoVxF6utH1Ow

  • E-4PYvGrBZoIeU9M2MrC1UhDsXkTYEFkb7ObOMc3VNURyDUSFuHH1ckpQsm0-bulqxJZ_UyaQrwoVxF6utH1Ow

  • c8rjpJZsDjAR7jU0PNMiHUaqthWNLYpxzFRrBPrlTJQRyDUSFuHH1ckpQsm0-bulqxJZ_UyaQrwoVxF6utH1Ow

  • a93mHiDPw6JjB3UYKO2I_SFt5V9lR3iVUkM_ZmtDFQERyDUSFuHH1ckpQsm0-bulqxJZ_UyaQrwoVxF6utH1Ow

  • W0EwINNARuZcza5o6N57tWheQv_Fvi6X1m5PTRsuFoURyDUSFuHH1ckpQsm0-bulqxJZ_UyaQrwoVxF6utH1Ow

  • cHEKhBPjy-mNVDbcqXMY7VynL_i20ijykWixYmGWcMoRyDUSFuHH1ckpQsm0-bulqxJZ_UyaQrwoVxF6utH1Ow

  • V7BDpN47Yuk_05kOHB80NkOFx0P1ddSRmfb7EJ8aJUQRyDUSFuHH1ckpQsm0-bulqxJZ_UyaQrwoVxF6utH1Ow

  • sF4OgWI5wnoI8yQG-DCs6ulepnzcDYZ_ailCSOjFzmQRyDUSFuHH1ckpQsm0-bulqxJZ_UyaQrwoVxF6utH1Ow

  • xtZDQNOlTU2aCLlonHzFFmyg2IF6ZmUD_wltzkGYMW0RyDUSFuHH1ckpQsm0-bulqxJZ_UyaQrwoVxF6utH1Ow

  • 63fdQrPUnp6hxK7D_gCp5NFRjGpMk1dP_iFdkf8Ob7kt-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

  • vKOX3-bJF1rVmprQwCxdj8RtJzO1qIrpl2iY_kk8gGIt-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

  • 4vUjrtC9Cy7zDMVbmlUZ4v6tZekVzcoAFV1Xo889HGIt-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

  • SFA_WlJGfPhr3XTV5biU07N4L1kkEdWFQ0TgKmouBb4t-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

  • rjZBWX-FHSIp4VFB41ZzgiJk8x_9633ygPakbDl7oBMt-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

  • xnagbicbB-V5_6bpqZya27ctF-lq9tbAn6ZEEQeMBFUt-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

  • YZ_bGoq_XLBhRIJ6BW8wXewqDPdQNUpliYlozC99ks8t-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

  • B_Rp150marZtE2fi-MfxcK1OHYX0o8QF179BAtsw5A4t-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

  • CrmTYZppF3coaTZLoMNo5hpzyzfV5XYMksHtWuTO6EYt-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

  • Epe4kPnyYh2gz2N52CdVOtZ42AJxrPlxfaB5pcwd4Xst-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

  • s8GHdElifTsWjbiPBiyEFMIc17uCXsmR9BGoyUeXPRkt-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

Projektowanie stron: IntraCOM.pl