Przejdź do treści
skróty klawiaturowe

Klawisze Dostępności

  • Wersja kontrastowa: Alt + 1
  • Przejdź do treści strony: Alt + 2
  • Mapa Witryny: Alt + 3
  • Wyszukiwarka: Alt + W

Zamiast klawisza Alt możesz użyć H

formularz sugestii

Twoja sugestia

Masz pomysł jak usprawnić naszą witrynę lub chcesz zgłosić problem? Skorzystaj z poniższego formularza!
Pomagamy zatrudnić pracowników

Gdański Urząd Pracy

ul. 3 Maja 9, 80-802 Gdańsk

tel. 58 732-52-00
e-mail:

Mapa dojazdu
Powiat gdański - herb
wyszukiwarka
Oferty Pracy - rynek lokalny

Kalendarium

Kalendarz
przejdź do kolejnego miesiąca przejdź do kolejnego miesiąca
PnWtŚrCzPtSbN
1234
56
7
891011
12131415161718
19202122232425
262728
29
30
Kalendarium

Newsletter

Jeśli chcesz otrzymywać aktualne oferty pracy lub informacje o sytuacji na rynku pracy dodaj swój adres e-mail

iFPpnpwI4iJBqoZ3ma3NoQwdgrcIarbskAbxV1hTDd4

miVa2mxzbLZWqN7EOyAmhAXBaZFvHp3-J1roas8Lyk4

EvKtdMvpwi2w5CBS7YK5Y2T3mdIsifZYCDT6cXtXPgY

Lvwf5y1O5hyH4XTWI7Xr1Fnj1XV6MeHkpOHnJj95JKM

UyQquajviT6ZDmPejDcnrtiSeTsB538RfcdMPxnPot0

TJI2E2bpfssurMEzkDedoWQOYEd_WJyUERYoN6gwAH8

MsvyhXo0Tsll2Hf0zYr-M_USwvSRO-s1Qwx2aWAdjXQ

VHih4aX6RLROvr_fP60-mnGgbDH37ZrJ8x26-2WkHVM

dvtvCPCcUHjCO4AVX-M6tcrHGNphDX_guvvFnDqq_R4

  • Informacje ogólne

Uwagi negatywne

Uwagi sformułowane w ankietach „Co o nas myślisz” złożonych w 2017 r.

  1. Bardzo niemiła pani na stanowisku potwierdzenia e PUAP. Skorzystam z usług w innym urzęd
  2. Uwag mam dużo ale o wszystkich pisać nie będę. Ale pracownicy są nie dość dobrze przeszkoleni. W ciągu ostatniego tygodnia w Urzędzie Pracy byłam 6 razy. Każda z obsługujących mnie osób żądała czegoś innego w sprawie moich dokumentów. Na koniec okazało się, że szósta osoba, która mnie przyjęła powiedziała, że zebrane dokumenty (które wcześniej inni kazali mi zebrać) nie są potrzebne. Nie wygrałam w totolotka by codziennie jeździć do PUP szczególnie, że mam chorego synka na serce i nie ma z kim zostać! Dziekuję!
  3. Oczekiwanie zbyt długie. Siedziałem w UP 3 h. W tym czasie została obsłużona mała liczba klientów.
  4. Przyszłam dzisiaj po odbiór zaświadczenia o zarejestrowaniu jako osoba poszukująca pracy. Po odczekaniu 20 min na numerek Pani po zobaczeniu o co chodzi wyszła na kolejne 20 min. po czym oświadczyła, że przepisy się zmieniły i nie otrzymam zaświadczenia bez okazania dowodu zapłaty opłaty skarbowej. Dalej, Pani ogólnikowo powiedziała, że być może jest możliwa zapłata w Urzędzie Miejskim, ale więcej nie jest mi w stanie pomóc. Z racji, że przychodzę po to samo zaświadczenie co miesiąc, uważam, że jest to skandaliczne, że nie poinformowano mnie wcześniej o tej zmianie, tylko teraz muszę biegać między urzędami. Jestem już z powrotem, czekam znów 20 min. a jeszcze dwa numerki przede mną. Poza tym, sam fakt, że Urząd, który ma pomagać bezrobotnym (z niskim lub bez zasiłku) znaleźć pracę wymaga zapłaty 17 zł. (!) za zaświadczenie często potrzebne do podjęcia kursów, wolontariatu lub otrzymania pomocy finansowej jest także skandaliczne. 
  5. Jestem bezrobotna, mam wykształcenie wyższe mgr, 2 fakultety historia oraz historia sztuki, od 15 lat pracę z urzędu nie dostaję. Praca jest tylko dla kolesi, rodzin znajomych kolesi resortowych, jestem traktowana jak śmieć, przyjęcia są ustawiane, co drugi urzędnik ma 1/2 etatu, zatrudniane firmy rodzinne o wiedzy SZKOŁA HUMANISTYCZNA URZĄD MIASTA MA UMOWĘ NA REWITALIZACJĘ GDAŃSKA osoby, rodziny osób, z tej szkoły zielonego pojęcia nie mają, są po gimnazjach po szkołach płatnych wieczorowych, jest to typowe nie wiem co tu robić jest tragicznie, odpowiedzi żadnych, chamstwo i brak kultury w urzędach góruje to sLychać i widać. A.K.
  6. Jakim cudem, pracownik PUP Gdańsk, który jest po maturze ma znaleźć pracę dla osoby z tytułem Magistra! Ps. Połowa ogłoszeń na stronie www jest nieaktualna!
  7. Arogancja.
  8. Brak chęci, ja mam pracę a Ty szukaj i nie zawracaj głowy. 
  9. Pracownicy mieli bardzo mało do zaoferowania, sam więcej wyszukałem ofert pracy w internecie, nie zapisała i nie powiadomiła mnie o szkolenia o które prosiłem. Beznadziejna obsługa.
  10. Zostały mi odczytane oferty pracy zamieszczone na stronie internetowej. Mogłam to zrobić sama z domu…
  11. Brak kompetencji, empatii, kultury i pomocy.
  12. Obsługa jest skandaliczna, narzucanie ofert pracy niezgodnych z moimi oczekiwaniami, nie wysłuchanie moich próśb odnośnie proponowanych ofert jedynie słuszne decyzje pani konsultant! SKANDAL!!!! Nie miało by to miejsca w jakimkolwiek innym kraju Europy, urzędnik był by już na bruku !!!
  13. Uważam, że Panie z KFS nie robią nic aby przekazać oczekiwania osób chcących się przeszkolić wyżej. Są bierne i powtarzają tylko bezmyślne przepisy dyskwalifikujące jednoosobowe podmioty gospodarcze chcące się np. przekwalifikować, a nie posiadające na to środków własnych. Osoba taka jest zdyskwalifikowana ze względu na brak pracownika, chociaż pracuje sama. W rezultacie stanie się osobą bezrobotną a mogłaby płynnie się przekwalifikować po 20 latach pracy i nie zasilać rzeszy bezrobotnych w urzędzie pracy. Uważam, że pracownicy powinni przekazywać uwagi i oczekiwania obywateli wyżej. Wtedy do dyrektora trafiałyby rzeczywiste potrzeby. Mogłoby to być zorganizowane w formie ankiet
  14. Nie było kubków do nalania sobie wody. 
  15. Dno.
  16. Bardzo niemile i lekceważące zachowanie pań spotkanych na II piętrze. Dużym minusem jest brak opisania toalety jako dla pracowników.
  17. Arogancja.
  18. Tylko 10 miejsc/dzień.
  19. W urzędzie nikt nie odbiera telefonów , dzwoniłem z 6 razy na różne numery. 
  20. Traktowanie zero szacunku. Pani T.B.
  21. Nie mam żadnych uwag dotyczących obsługi jak i kultury pracowników poza tym, że niestety system trochę zawodzi.
  22. Osoba, która rejestrowała mnie jako bezrobotnego nie miała żadnej empatii ani zrozumienia dla człowieka. 
  23. Moja negatywna ocena wynika z tego, iż dnia 19.05.2017 r. znajoma osoba wzięła do rejestracji nr 8 i był z innego województwa. I ten numerek postanowił oddać mi. Oczywiście zapragnął tylko utwierdzić się, że nie będąc w Gdańsku zameldowanym nie może także tu się zarejestrować, więc wszedł i zapytał ale nie skorzystał z obsłużenia z w/w przyczyn, po czym ten numerek oddał mi. Tam nie obsłużono mnie i kazano najwcześniej komputerowo wyznaczyć termin na wtorek co i tak poczułam się jako obywatel Gdańska zlekceważony.
  24. Brak życzliwego podejścia do człowieka, pracownika K.S. W dniu 06.04. godz. 11:00 dopiero po decyzji kierownika przyjął petenta. Sprawa zajęła ok. 1 min. pracownik chciał ażeby petent pojawił się ponownie następnego dnia tj. 07.04 pomimo wizyty w urzędzie pracy w dniu 06.04.
  25. Brak profesjonalizmu, beznadziejna obsługa, brak pomocy zarówno ze strony kierownika jak i dyrektora.
  26. Mają zwyczajnie ludzi w poszanowaniu.
  27. Brak ofert pracy dla humanistów, skierowania na nieaktualne oferty pracy, bezradność urzędników w poszukiwaniu odpowiedniej oferty pracy dla mnie, bezradność, bezradność, bezradność. Kiedy będzie urząd pracy likwidowany? Przecież nie ma już bezrobocia!!
  28. Niemiła obsługa, bardzo ! niegrzeczna. Pani z pok. 214 niemiła, odmawia udzielania informacji dotyczących oświadczeń. Uważam, że jako urząd współpracujący z Urzędem Wojewódzkim powinna posiadać wielką wiedzę odnośnie możliwości zatrudniania cudzoziemców. Karygodne są , uważam uwagi kierowane do petentów na „dzień dobry” m że ma dziś zły humor – takie raz usłyszałam, jak się zapytałam kiedy ma dobry humor – odparła, że przez cały tydzień ma zły i to nie ważne kiedy się przyjdzie. Powinna zmienić podejście do petentów i pójść na szkolenie odnośnie udzielania pomocy petentomw sprawach zatrudniania cudzoziemców – a współpracy z U. Woj., powinna mieć większą wiedzę a nie odsyłać do U. Woj. A stamtąd odsyłają do tutejszego urzędu.
  29. Brak informacji, niewiedza pracowników, wręcz odradzają podjęcia ryzyka i założenia działalności gospodarczej.
  30. Dyskryminacja osób w wieku powyżej 30 lat i z wyższym wykształceniem. Brak wsparcia finansowego dla takich osób ze względu na niewielkie szanse na otrzymanie dofinansowania w tej grupie.
  31. Brak szkoleń dla mnie.
  32. Braki biletu na dojazdy jest słabą stroną.
  33. Brak pomocy, brak wsparcia!!! 
  34. W pierwszym kontakcie nie udało mi się uzyskać potrzebnych informacji pomimo osobistej wizyty w urzędzie, jednak po mojej interwencji udało się sprawę stażu wyjaśnić i mój wniosek został rozpatrzony pozytywnie.
  35. Staże są proponowane tylko osobom do 30 roku życia. Pomyłka totalna.
  36. Nie ma wody do picia a jest gorąco..
  37. Brak ksera.
  38. Ta osoba która wymyśliła stawkę 13 zł. brutto niech sama wykonuje tą pracę . Dziękuje.
  39. Trzech lub dwóch pracowników przed budynkiem PUP stoi, urządza sobie ploteczki i pali papierosy. Nie do pomyślenia!. 
  40. Pracownicy palą papierosy w miejscu widocznym dla interesantów. SKANDAL
  41. Niestety od przydzielonego mi doradcy klienta nie uzyskałam żadnej pomocy. Mimo, że Pani nie była niemiła, to nie wywiązała się z roli. Pierwsze spotkanie trwało jakieś 5 minut. Pani zapytała mnie czy jestem zainteresowana stażem, po mojej twierdzącej odpowiedzi sprawdziła kilka ofert, po czym okazało się, ze nie ma odpowiedniej. Wówczas nie usłyszałam nic więcej, tylko otrzymałam kartkę z wezwaniem do następnego stawienia się za 1,5 miesiąca. Niestety jestem bardzo rozczarowana rozumieniem swoich obowiązków i pojęcia "doradztwa".
  42. Bark informacji na temat stażu z urzędu pracy 
  43. Urzędnicy niektórzy są niesympatyczni i aroganccy. Szczególną uwagę zwróciła Pani M. D. – była całkowicie niepomocna a w związku z tym niekompetentna. 
  44. Pracują jakby z przymusu, niezadowolona mina na wejściu, ze wszystkim problem, za bardzo uniesione głowy do góry, brak oczekiwanej pomocy, zła organizacja pracy, ogólnie negatywna opinia bardzo.
  45. Traktowanie klientów jedna miarą, nieprofesjonalne podejście, brak kultury, brak elastyczności.
  46. Brak elastyczności.
  47. Chciałam zaświadczenie do stypendium, że mąż jest bezrobotny, nie mogę otrzymać jako żona. Więcej praw ma cudzoziemiec, uchodźca.
  48. Dziękuję bardzo za pomoc Pani K.K. z pok. 109a, pomogła mi wypełnić wniosek, zrozumieć zapisy w nim zawarte oraz wybrać mi kandydata z doboru z Urzędu Pracy. Najlepsza obsługa z jaka spotkałam się w Urzędzie Pracy. 
  49. Pani, która kierowała mnie na szkolenie przekazała mylne informacje przez co nie otrzymałam refundacji za bilet.
  50. Nie ma możliwości wydrukowania sobie w domu formularza do rejestracji osób bezrobotnych. To by nam bardzo !!! ułatwiło. Internet nie pomaga.
  51. Opóźnienia! Doradca nie przekazał dokumentacji do działu szkoleń w związku z wybranym przeze mnie szkoleniem. Na moje pytania odnoście tego szkolenia – doradca mnie zbywała mówiąc że już się zaczęło, co było nieprawdą!
  52. Chciałabym wyrazić swoje niezadowolenie wynikające z mojej „współpracy” z  doradcą klienta Panią P.W. Pani nie jest w ogóle nastawiona na  pomoc osobie bezrobotnej. Jej jedynym celem jest wręczenie karteczki z kolejnym terminem. Nie wydaje mi się , by taki człowiek był odpowiednim na takie stanowisko pracy. Dziękuję.
  53. Nieogarnięcie tematu, powolność pracownika.
  54. Niemiła obsługa przez telefon.
  55. Pracownik traktuje bezrobotnego przedmiotowo.
  56. Zły dobór do szkolenia komputerowego na polecenie urzędu pracy. Stworzono Europę dwóch prędkości, to dlaczego nie można zrobić kursu komputerowego dwóch prędkości. Z.Z.
  57.  Brak rzetelnych informacji, wprowadzanie w zakłopotanie interesantów,, nieprzemyślane rozwiązania, brak usprawnienia biurokracji , nałożenie dodatkowych obowiązków bez sensu.
  58. Tragedia!!! Pani ma przerwę to proszę czekać na wydanie oświadczenia.
  59. Pani była niemiła, jakby siedziała tam za karę, ja się czułam jak natręt i osoba, która przeszkadza. Aż się nie chce drugi raz przychodzić!
  60.  Bardzo nieuprzejma i niekompetentna osoba Pani M.B.
  61. Pani A.B. bardzo kompetentna osoba na tym stanowisku. Miła bardzo pomocna w załatwieniu spraw. T.T.
  62. Wszyscy których znam dziwnym trafem dostają się na wszystko – szkolenia języki itd. Ciekawe dlaczego ja będąc zarejestrowana w PUP od kilku lat nie mam do niczego praw.
  63. Bardziej zadbać o konkretną informacje.
  64. Pani M.N. pok. 109 Bardzo miła i profesjonalna obsługa. Dziękuję
  65. Nie zrozumiane jest to, że nie jest tak łatwo sprostać oczekiwaniom pracodawcy a nie każdy ma wyższe studia!!!
  66.  Zła organizacja pracy!!
  67. Samotna. Mam 50 lat + wykształcenie średnie techniczne. Żadnej pomocy. Zbyt długi czas oczekiwania  na cokolwiek aby załatwić. Propozycje pracy – śmieszny staż za 750 zł. (jak się mam za to utrzymać). Kursy – bardzo odległy czas oczekiwania. Prawdę mówiąc BRAK. Zasiłek dla bezrobotnych głodowy a na opłaty nie wystarczy. Nie jestem Ukrainką – jestem Polką ! WSTYD!!!. 

Wnioski sformułowane w ankietach „Co o nas myślisz” złożonych w I kwartal 2017 r.

  1. Wydłużyć czas pracy urzędu
  2. Uproszczenie zasad rozliczania przyznanych środków uwzględniających odroczony termin płatności za faktury za szkolenia; uściślenie kryteriów przyznawania dotacji i wytyczne dotyczące wyboru firmy szkoleniowej.
  3. Warto zastanowić się nad poprawa strony WWW i jej dostosowania do urządzeń mobilnych.
  4. Jeżeli ktoś nie przyjmie pracy dwa razy, proponuję wyrejestrować z urzędu, może wtedy będzie mniej leniwych ludzi, którym się nie chce pracować. Są ludzie, którzy są  10 lat na ubezpieczeniu przez urząd, nie mają dzieci, dojazd maja, tylko się robić nie chce bo mają od Was ubezpieczenie . O tej osobie, o której piszę chodzi do pokoju 27 od zawsze i nigdy dla niej nie ma pracy. Wniosek nasuwa się sam  - wyrejestrować. Z poważaniem osoba pracująca ciężko całe życie.

Uwagi sformułowane w ankietach „Co o nas myślisz” złożonych w 2016 r.

  1. Brak kompetencji
  2. Pani G.U. była nieuprzejma, oraz zniesławiła mnie kwitując, że nie będzie dyskutowała z dzieckiem [mam 25 lat]. SKANDAL
  3. Niemiła Pani ze stan. X Pani J.M.
  4. Nie ma żadnych ofert pracy.
  5. Pomoc w znalezieniu pracy przez PUP  powinna polegać na obustronnej współpracy, tj. pracownik powinien wyszukiwać takie oferty pracy, które są zgodne z moimi kwalifikacjami oraz oczekiwaniami finansowymi. Jeżeli takie oferty do urzędu pracy nie trafiają to trudno, z cala pewnością nie jest to problem osoby bezrobotnej.
  6. W związku z czym praca urzędników, z całą pewnością nie może opierać się na wiecznym zastraszaniu osób bezrobotnych że jako urzędnik PUP ma obowiązek i prawo zaproponować mi pracę jakąkolwiek za jakiekolwiek wynagrodzenie bo na tym to polega a jeśli się nie zgodzę to zostanę skreślona z listy osób bezrobotnych - to jest absurd!
  7. Po wizycie u tego doradcy klienta byłam zdołowana, ponieważ ten doradca był niemiły i pokazywał swoją wyższość nad osobą niepracującą i poszukującą pracy, czy o to chodzi w urzędzie pracy? Miałam okazję być już u innych doradców, byli zupełnie inni, miło było z nimi rozmawiać ale ta pani jest nieprzyjemna - doradca klienta U.S. to doradca nieprzyjemny i niemiły
  8. Zero zaangażowania w próbie wyszukiwania jakichkolwiek ofert pracy. Na moje pytania dotyczące innych form aktywizacji, szkoleń czy nawet staży usłyszałam, że nic nie ma... Zaznaczę, że jestem 28 latką po dwóch kierunkach studiów i 6 letnim stażem pracy a propozycji pracy nie dostałam żadnej...  trochę to smutne, że w PUP w pośrednictwie pracy "pracują" osoby, które tylko siedzą i tak naprawdę nic nie robią... po co takie stanowiska??
  9. Pani, która mnie obsługiwała była osobą kompetentną, ale jak poinformowałem Panią XX o tym, że znalazłem pracę i umowa (podpisana tylko z mojej strony) musi zostać wysłana do siedziby pracodawcy w celu podpisania jej przez pracodawcę, Pani XX napisała mi, że ,,w takim razie skreślam Pana z listy bezrobotnych”. Tym samym przez Panią XX nie byłem ubezpieczony przez tydzień, ponieważ Pani xx skreśliła mnie z listy bezrobotnych, a mój pracodawca popisał umowę dopiero po tygodniu. Tym samym jakby coś mi się stało, sytuacja byłaby wysoce nie zabawna.
  10. Istna porażka.
  11. Odmówiono mi szkolenia mimo gwarancji zatrudnienia.
  12. Kwestionuję sens istnienia tego urzędu. Komu, czemu służy?
  13. Ten urząd to żart.  
  14. Dlaczego po zmianie organizacji doradców i zlikwidowaniu pokoju 124 dostałem przydział do nowego doradcy a nie do dotychczasowego. Jaki to ma sens???
  15. Zmiana ustawy o urzędach pracy, sposób działania całkowicie nieprzydatny do istniejącej i zmieniającej się sytuacji na rynku pracy, brak jakichkolwiek działań odpowiadających zapotrzebowaniu społecznemu, brak elastyczności, szkolenia to fikcja, podmioty szkolące w kierunkach bez perspektyw... itd. Osoba, która przepracuje 1 dzień na inwentaryzacji lub na umowę zlecenie traci status bezrobotnej i musi ponownie się rejestrować - czysty bezsens i idiotyzm - koszty tej operacji są większe od utrzymywania statusu  osoby bezrobotnej, traci ona ubezpieczenie - absurd i kretynizm.
  16. Właśnie dowiedziałam się, że usługa zaświadczenie na telefon w celu ominięcia kolejek istnieje czysto teoretycznie. Moja prośba o zaświadczenie nie została przyjęta, zostałam zaproszona do kolejki. Wstyd!
  17. Problemy z rejestracją.
  18. Pracownik dokonujący rejestracji był niemiły i zapomniał, że urzędnik jest dla petenta nie petent dla urzędnika. Procedura rejestracji przebiegała prawie 1h zamiast planowanych 20 min.
  19. 10 osób dziennie żenada !!! Ale to Polska! Dobra zmiana.
  20. Więcej dyscypliny, rygoru narzucić pracownikom, jak i karności za nie wykonywane zadania.
  21. Brak interesantów w kolejce na przyjęcie od 1330 do 1400  się nie doczekałem.
  22. Schorowane osoby które mają skierowanie do szpitala wysyłają do pracy.
  23. Pani  J.C. zbywa swoich klientów chcących wyjaśnić zaistniałą sytuację. Jest nie miła i nie pomocna. Dzwoniąc po 14 jak sobie życzy nie raczy odebrać telefonu a dzwoniłam 3 dni z rzędu przez godzinę czasu! SKANDAL
  24. Bardzo długi czas procedury do chwili możliwości rejestracji działalności.
  25. W pokoju113 jest jedna bardzo niemiła brunetka, która nie jest pomocna. Po lewej w pok. 113 „Jeszcze pomyślą że ona jest po top by nam pomóc…”
  26. Negatywnie odbieram brak możliwości uczestniczenia w innych warsztatach jeżeli jest taka konieczność.
  27. Brak pomocnych informacji dotyczących uzupełniania formularzy
  28. Młodzi ludzie dostają staż refundowany z UE – po odbyciu stażu zostają znowu bez pracy a pracodawcy zatrudniają nowych stażystów. Gdzie tu jest logika i pespektywy dla młodych ludzi? Tylko zakłady pracy maja darmowych pracowników przez 6 miesięcy.
  29. Propozycja – aby personel traktował ludzi na poziomie równym sobie. Odkąd jestem osobą bezrobotną czuję się traktowana jak ktoś gorszy, aspołeczny. Panie urzędniczki nie mają właściwego podejścia. A uśmiech, witając mnie przy swoim biurku?, zostawiła w domu. Jeżeli chodzi o szkolenia – duży minus. Osoba po ukończeniu szkoły zawodowej nie ma co marzyć o odbyciu jakichkolwiek szkoleń, które umożliwiłyby podniesienie kwalifikacji. A jeżeli chodzi o pokrycie kosztów przez urząd i umowę tzw. „trójstronną” wielka bzdura. Nie oszukujmy się ale na piękne oczy nikt nie zaświadczy o zatrudnieniu mnie i nie będzie na mnie czekał.
  30. Jesteście po to aby nam służyć a ja mam wrażenie że jest odwrotnie. Oferty pracy często przeterminowane, brak poważnych uzasadnień do przyjęcia odmowy na dofinansowanie stanowiska pracy. Po czym, na siłę próbujecie uszczęśliwić ludzi ofertami pracy, które w ogóle nie są w ich kwalifikacjach ale przecież coś zaproponowaliście…. A zasiłki – człowiek przepracował naście lat, no ale przecież teraz do życia nic mu nie jest potrzebne. 0 zł. na przeżycie. Gratuluję systemu!! Porażka. 
  31. Bardzo długie kolejki.
  32. Wydawanie zaświadczeń na telefon - to chyba nie działa! Od trzech dni dzwonię pod numer podany na stronie 7325212, który jest wciąż zajęty albo nikt nie odbiera nawet po godzinie 14. Od innego pracownika dowiedziałem się, że pani pod końcówką 226 od kilku dni jest na jakimś szkoleniu, jedyny dostępny numer to 212. Zatem moje pytanie brzmi czy ktoś łaskawie odbiera tam telefony? Po co ta usługa jak nie można z niej skorzystać?
  33. 23.09.16 od rana do godz 12:00 dzwonię pod nr tel 587325212 wciąż jest zajęte!!!! Pofatygowałem się osobiście by odebrać decyzję o rejestracji, okazało się że byłem świadkiem tego jak pani przy stanowisku przy ścianie ma odłożony telefon. Skandal!!!!
  34. Niekompetentne osoby tu pracują.
  35. Zbyt mało numerków do rejestracji , pracownik podczas obsługi nie tłumaczy co robi, nie informuje co jest w podpisywanych wezwaniach, gdy klient chce przeczytać dokumenty, który podpisuje, jest ponaglany aby podpisywać szybciej.. Możliwość zarejestrowania się osobistego to jakiś żart, 10 numerków to zdecydowanie za mało.
  36. Żadne prośby, nawet te całkiem małe, chociażby godzina wyznaczona stawiennictwa nie są brane pod uwagę (przykład – wizyta u lekarza). Brak jakichkolwiek ofert pracy, wyznaczanie terminów i tylko tyle.
  37. Kompletny chaos od strony organizacyjnej. Pracownicy przedstawiają nieaktualne oferty. W systemie widnieją również nieaktualne oferty. Wyraźnie czuć ambiwalentny stosunek pracowników do petentów. Pośpiech i kiepska współpraca.
  38. Dzwoniłam dzisiaj do Pani K.E. zapytać o ofertę stażu do PUP na pracownika kancelaryjnego. Czy się czegoś dowiedziałam ? Nie. Pani K. kazała mi najpierw się zarejestrować i poszukać swojego doradcy klienta bo ona ma teraz "człowieka przed sobą" i nie może rozmawiać. Chciałam się tylko dowiedzieć od kiedy ten staż i czy jest możliwość zatrudnienia. Nie chciałam zabierać milion godzin czasu Pani E. na pogaduszki. Potrzebuję tych informacji, ponieważ nie wiem czy się rejestrować jeśli nie spełniają pewnych moich oczekiwań bądź już ktoś ten staż otrzymał. Prawda? Bardzo przykro mi wystawiać tę negatywną ocenę ale na inną ta pani nie zasługuje. Skoro nic nie wie po co jest doradcą. PS) skoro nie może rozmawiać to po co odbiera ??
  39. Pani nie rozumie, iż osoba z sześciorgiem dzieci plus jedno niepełnosprawne nie może pracować po 8 godzin a tym bardziej schorowana, która bierze antybiotyk i ma skierowanie do szpitala. Brak zrozumienia pracownik nr 0000114.
  40. Niezbyt miła panienka (ale tylko jedna) na początku s. 28 
  41. Przez rok przychodziłam na wyznaczone spotkania nigdy nic mi nie zaproponowano, ani szkoleń ani innych form pomocy, nigdy nie zapytała się mnie pani o moje plany - jak zapytałam się pani o dofinansowanie do założenia własnej działalności pani okazała zdumienie . Przez rok była bezduszna, nie rozmawiała o nic się nie pytała tylko drukował kartkę na kolejną wizytę i koniec. Osoba wg mnie niekompetentna, bez cienia empatii a na pewno bez chęci pomocy.
  42. Życzę Pani ze stanowiska X o ile się nie mylę, poważniejszego podejścia do klienta a nie odpowiadania "czego Pani nie rozumie, tu jest napisane".
  43. Arogancja, opieszałość, bezradność.
  44. Brak chęci pomocy stanowisko X. Pani jest niemiła i nie potrafi podejść do klienta. Bardzo niemiła obsługa i chamska.
  45. Brak dokładnej i szczegółowej wiedzy pracownika na tematy dotyczące pracy/staży osób z niepełnosprawnością.
  46. Słabe oferty. Nieaktualne. Skandal.
  47. Pracownicy nie słuchają ze zrozumieniem tylko narzucają swoje decyzje jako słuszne w sytuacji osoby.
  48. Jest bardzo źle, nie szanuje się ludzi i panie zamiast pracować popijają kawę. 
  49. Jestem zaszokowana toaletami dla interesantów. Nie przestrzegają żadnych współczesnych norm budowlanych i standardów miejsc publicznych. Urząd o takiej renomie, wyposażeniu w monitory na każdym piętrze, powinien postawić sobie za główny cel przebudowy toalet – nie są dostosowane dla nikogo! Proszę pójść i spróbować wejść i zamknąć drzwi od środka. W żadnym trójmiejskim urzędzie nie spotkałam takiej sytuacji.
  50. Toaleta to skandal! Cofnięcie się do czasów PRL-u! Traktujecie petentów jak kogoś gorszej kategorii. WC nie spełnia żadnych wymogów, ani odrobiny przyzwoitości. Śmierdzi na odległość, drzwi się nie domykają, okna w drzwiach?!? w publicznej toalecie? Miejsca tyle, że najlepiej wchodzić tyłem bo na obrót nie ma szans. Jak chcecie być bardziej przyjaźni to wyremontujcie toalety, bo boksy do obsługi zrobiliście sobie bardzo ładne, ale tam gdzie sami nie zaglądacie to się o to nie martwicie bo przecież sami z nich nie musicie korzystać.!
  51. Wyposażona to jest skandalicznie toaleta. Remontowana 50 lat temu chyba.
  52. Nie uzyskaliśmy pomocy od pani T.M. Była wyniosła, a gdy poprosiliśmy o wytłumaczenie jak zakłada się profil zaufany, odesłała nas do pokoju z komputerami i powiedziała, że tam nam pomogą. Zero jakiejkolwiek pomocy,a czekaliśmy bardzo długo na wybicie naszego numerka, lista osób oczekujących wyniosła 1, a czekaliśmy ok. godziny a i tak nas nie obsłużono! Byliśmy z małym dzieckiem, a kazano nam latać po pokojach. Gdyby było dużo ludzi czekających do tego pokoju, to jeszcze byśmy zrozumieli, ale na korytarzu było może ok 5-6 osób. Zostaliśmy niemile i niekompetentnie potraktowani przez tą starszą panią!!! Typowa urzędniczka, tylko strojenie w głowie!
  53. Udając się do pok. 219 nie otrzymałam żadnej informacji i pomocy dotyczącej rejestracji. Potrzebnych mi informacji udzielili mi petenci oczekujący na korytarzu a nie pracownik urzędu. Zdecydowanie złe podejście do klienta. Pok. 219 brak pomocy , brak informacji, zbycie petenta! 
  54. Nie mogłem się zarejestrować gdyż nie posiadałem zaświadczenia z poprzedniej pracy, o czym nie wiedziałem, że jest potrzebne żeby się ponownie zarejestrować. Straciłem tylko dwie godziny.
  55. Powierzchowność! 
  56. Bardzo długi czas oczekiwania.
  57. Brak ofert pracy dla humanistów. Miałem kilka skierowań na nieaktualne oferty staży lub pracy. Brak pomocy i pomysłów.
  58. Bez komentarza! Jesteście Jedną Wielką Szychą, którzy doją z nas pieniądze jak krowy!
  59. Rejestracja bez możliwości usunięcia terminu, który jest generowany automatycznie, jest totalnie pozbawiona sensu. Dostarczenie wniosku o pozbawienie statusu osoby bezrobotnej jest absurdalne. Informacja podaje, że trzeba się zgłosić bez numerów do swojego doradcy, ale musi nie być tam klienta. Urząd nie umożliwia obserwowania stanowiska. Urzędnik odgania mnie do pomieszczenia obok, czyli jak rozumiem, muszę wejść pomiędzy osobami,  które mają numerki! Czyli mam się wstrzelić i czekać za winklem. Proszę o traktowanie ludzi z należytym szacunkiem i o usprawnienie możliwości dostarczenia tych dokumentów w bardziej logiczny sposób. 
  60. Kupcie długopisy!
  61. Brak parkingu.
  62. WC dla klientów – fetor!
  63. Sugeruję umieszczenie skrzynki „Co o nas myślisz?” na ścianie po przeciwnej stronie. Usytuowanie skrzynki przy/pomiędzy krzesłami grozi wypadkiem – uderzeniem głową o skrzynkę a w skrajnym wypadku o jej róg. I jeszcze jedna, najważniejsza sprawa: stan tutejszych toalet jest krytyczny….

Uwagi sformułowane w ankietach „Co o nas myślisz” złożonych w 2015 r.

  1. Panie pracujące w tym pokoju to kpina i absurd. Wulgarne, opryskliwe, nieuprzejme. Żenujący poziom kultury i wiedzy.
  2. Pomimo tego, że moja wizyta była zaplanowana z miesięcznym wyprzedzeniem, decyzja, po którą przyszedłem nie była gotowa, ponieważ: „nie przygotował jej orzecznik”. Wskutek tego straciłem pół godziny czasu, czekając na jej przygotowanie.
  3. Brak informacji związanych z rejestracja przez Internet.
  4. Pani przy stanowisku 34 I.W. była bardzo niemiła, odnosiła się w sposób bezczelny, nie udzieliła mi odpowiedzi na zadane pytania.
  5. Za dużo papierów.
  6. Więcej bezpośrednich wydawanych numerów do rejestracji. Przy tym zasobie Pracowników- mogą oni przyjąć dziennie więcej -20 osób.
  7. Doradca przekazuje ofertę pracy, która jest nieaktualna.
  8. Pracownik PUP nie brał pod uwagę moich oczekiwań, w mojej ocenie ukierunkowywał  mnie na oferty pracy będące poza moim zainteresowaniem. Nie brał pod uwagę moich możliwości i oczekiwań.
  9. Pośrednictwo Pracy zapewnia pracę osobom tam pracujący i ewentualnie ubezpieczenie poszukującym pracy. Na etat z UP nie ma co liczyć...
  10. Pani nie chciało się przedstawiać ofert- mogę znaleźć sama przecież w internecie.
    Dzwoniąc pod jakiś numer kontaktowy do danego ogłoszenia-  zawsze słyszałam odpowiedź, że inni osoby po 30 roku życia mają pierwszeństwo
  11. Pani która jest moim doradcą nie odbiera telefonów a gdy przyjechałam osobiście
    do Urzędu, by uzyskać informację na temat oferty zatrudnienia, oświadczyła ,
    że nie ma dla mnie czasu i odesłała mnie z kwitkiem.
  12. Pani z strefy niebieskiej stanowisko 27 zlekceważyła moje pytania, w żadnym wypadku mi nie pomogła, z chęcią zmieniłabym doradcę ponieważ nie uzyskałam żadnej pomocy a wręcz na dodatek zostałam porównana do dna, przykro mi że spotkało mnie takie doświadczenie.
  13. W dniu 19.02.2015 r. miałam wezwanie do podjęcia pracy. Pani zamiast pomóc mi
    w poszukiwaniu oferty zaczęła mnie obrażać!!! Nie mam skończonej szkoły, jestem po podstawówce i przez to szukała mi na dworze przy sprzątaniu ulic. Powiedziałam, że wolałabym gdzie indziej. Odpowiedź Pani: „Najlepiej to by Pani chciała wychodzić w kapciach i piżamie z domu?. Co za podejście! Ludzie! Niemiła Pani i nie pomogła.
  14. Brak szacunku do klienta, przykre komentarze ze strony pani obsługującej.  
  15. Większa aktywność urzędu aby klient mógł znaleźć pracę.
  16. Pośrednictwo Pracy w bardzo dobrym stopniu udziela wszelkiej pomocy. Pokój 111 pozostawia wiele do życzenia.   
  17. Wyniosły ton do petenta, komentarze na temat pracy innych pracowników Urzędu.
  18. Brak automatu do kawy w urzędzie!
  19. Brak miejsca do przewinięcia niemowlaka.
  20. Brak wieszaków dla klientów.
  21. Brak toalet na przyzwoitym poziome.
  22. Stan w jakim znajdują się toalety dla klientów PUP urąga ludzkiej godności, uniemożliwia załatwienie swoich potrzeb fizjologicznych i budzi obrzydzenie. Tak ohydnych WC od lat już nigdzie nie ma. Tym bardziej w jakiejkolwiek instytucji. Świadczy to o tym w jaki sposób PUP traktuje swoich klientów – osoby bezrobotne, jak by byli patologią, której takie warunki sanitarne nie przeszkadzały i nie wydawały się gorszące. Smród, syf – weszłam i wyszłam natychmiast gdyż miałam odruch wymiotny.
  23. Umożliwić bezrobotnym podjęcie zleceń do pewnego progu dochodowego, gdyż status to skutecznie uniemożliwia.
  24. Brak oferty zwrotu kosztów na bilety.
  25. Ale! Nie otrzymałem wszystkich informacji na temat dat. W każdym pokoju informowano mnie o innych datach dotyczących meldunku czasowego. Zauważyłem brak informacji na temat procedur z innych urzędów (tu mówią co innego w UM też co innego jest) Już jestem na ostatnim etapie otrzymywania tego co chciałem, ale była to ciężka droga, bo w zależności od miejsca otrzymywałem różne informacje.
  26. Bardzo długi czas oczekiwania na pomoc.
  27. Urząd Pracy jest to całkowicie zbędna instytucja a wręcz szkodliwa. Ludzie pracujący utrzymują urzędników, którym mnie zależy na tym by nie było bezrobocia bo wtedy stracili by pracę. Na dwóch piętrach naliczyłem 37 monitorów, większość z nich dotykowych, których praktycznie nikt nie używa. Skandal!!. Ile pieniędzy zostało zmarnowanych.
  28. Zdecydowanie za dużo jest tu tablic dotykowych, których i tak nikt nie dotyka.
  29. Stawianie się do urzędnika mija się z celem. Wyszukiwanie ofert w Internecie to można zrobić samemu w domu. Ten urząd to bzdura.
  30. Niestety Pani z Działu Świadczeń była bardzo cyniczna i nieuprzejma. Z wyższością pa-trzyła na osobę, którą przyszło jej obsługiwać. Niepochlebnie wyrażała się  o swoich koleżankach z pracy. Oby jak najmniej takich urzędników.
  31. Stosunek do klienta wyniosły, pokazujący „ja tu rządzę”.
  32. Wydawajcie więcej numerków. Przychodzę ze śrubami w kręgosłupie i sztucznym biodrem i zostaje odesłana z numerkiem na za tydzień.
  33. W końcu po trzech dniach mogę się zarejestrować! Jak to bywa tylko u nas w kraju, gdy obywatel idzie się zarejestrować, pokoje są wolne, trzeba się umawiać SKANDAL!!. Poza tym szanuję urzędników. 
  34. Pani, która mnie przyjmowała nie miała miejsca  przy swoim stanowisku bo nie utrzymała tam porządku więc postanowiła mnie przyjąć na korytarzu. To był dla mnie SZOK.
  35. Pani, która mnie przyjęła była bardzo niemiła, później rozmawiałam z kierowniczką było ciut lepiej ale pomimo to nie zostałam obsłużona bo kolejka, bo brak numerków. Okazuje się że w dzisiejszych czasach trzeba stać o 6 rano pod urzędem żeby załapać się na 10 numerków to jest kpina!!! Na szczęście moja sytuacja pozwalała na rejestrowanie się w innym Urzędzie Pracy i pojechałam do Gdyni i tam nie miałam żadnych problemów, całe załatwienie trwało 10 min a Pani bardzo miła. Może weźcie przykład z Gdyni i zmieńcie coś w Gdańsku i zróbcie coś z tymi opryskliwymi kobietami!! i więcej numerków a nie tak utrudniać!!!. Bo jak widać jak się chce to można i miasto obok potrafi.
  36. Pani, która mnie obsługuje, czyta mi ogłoszenia z Internetu. Ja też mam Internet i znam te ogłoszenia. Bezsensownie marnowany czas.
  37. Pracownicy nie szukają ofert, jak szukają top góra 2-3., źle ludzi traktują. Zlikwidowaliście maszyny, z których można było oferty pracy drukować nie każdy ma Internet. Te maszyny były ważne. Praca zła, prawie nigdy nikt nie dostał pracy dzięki pośrednictwu pracy.
  38. Pracownicy PUP-u sa niekompetentni w obsłudze osób poszukujących pracy jak i doradztwie szkoleń zawodowych. Brak im profesjonalizmu.
  39. Za dużo by je opisywać . Praca jest ale dla osób, które pracują w PUP...
  40. Pani z urzędu była bardzo pomocna i miła ale niestety z wybranych miejsc stażowych żaden z pracodawców nie był chętny do zatrudnienia , źle dobrane miejsce pracy stażysty. Nie przedstawienie kandydatowi wymagań stawianych przez pracodawcę przez co na rozmowie były problemy.
    Od prawie dwóch lat jestem zarejestrowaną osobą bezrobotną. Regularnie zgłaszam się na złożenie podpisu. Nie uzyskałam żadnego wsparcia, czy pomocy od pracownika UP- obecnie p. M Mital, nie otrzymuję od p.Mital żadnych ofert pracy. Zastanawiam się co ta Pani tam robi.
  41. Panie są bardzo nieuprzejme, niechętnie udzielają informacje. Nie są odpowiednio wy-szkolone do wykonywania pracy.
  42. Dostałam informację ale na część pytań odpowiedzią było: „Jest na stronie”, „Jest to na wniosku”. Nie czułam się tam miło. Kontakt poprawny, odpowiedzi konkretne ( choć nie na wszystkie pytania je uzyskałam, ale jak były to krótkie i rzeczowe – za to plus).
  43. Panie bardzo aroganckie , nieuprzejme.
  44. Urząd Pracy, dział szkoleń powinien mieć pieniądze na szkolenia osób powyżej 30+ w każdym okresie czasu.
  45. Panie, które mają obowiązek nam pomagać są niemiłe i nie zależy im aby klient był zadowolony z waszych usług. Zachowanie to jest kary godne!
  46. Działacie bez planu i sensu. Tyle.
  47. Praca urzędu nigdy nie zyskała mojej akceptacji. Odczytywanie ofert w komputerze to żadna łaska.
  48. W dniu wizyty NIE było wolnych numerków o godz. 8.30 - to chyba jakiś żart!!! Próba rejestracji przez internet to PORAŻKA!!! Najpierw długi czas weryfikacji, który kończy się komentarzem, że „dokument jest niezgodny ze schematem". Jakim schematem? W czym jest niezgodny? Nie mam skanera i możliwości załączenia przez komputer dokumentów. PORAŻKA!!! Nie dziwię się, że ludzie wpadają  w alkoholizm przy takiej obsłudze.
  49. Niestety, ale personel rejestrujący niedoinformowany, trzeba kilkakrotnie udawać się do UP z powodu braku dokumentów, które i tak nie są wymagane. Zerowa wiedza odnośnie Funduszu Pracy.
  50. Brak możliwości rejestracji internetowej (umówienie wizyty). Po długim wypełnianiu formularza ostatni krok (potwierdza) kilka prób po ok. 30 minut bez powodzenia. Po co to jest jak nie działa?
  51. Zalecam więcej numerków do rejestracji.
  52. Brak kompetencji, niewiedza z zakresu tworzenia firmy, rejestracji działalności gospodarczej itp.
  53. Nie mają Państwo ani jednej propozycji pracy dla mnie, osoby wykształconej, nie ma ani jednego kursu i nie ma żadnych szans na takowy od 0 do 10 , ewidentne 0!).
  54. Nie oczekuję żadnej pomocy z wyjątkiem ubezpieczenia . Otrzymałam wcześniej pomoc w postaci szkolenia i kredytu. Nie wiążę swojej nadziei z żadną instytucją państwową, także waszą. Całą nadzieję pokładam w BOGU.
  55. Brak propozycji, brak zainteresowania, podenerwowanie pracownika, którego klient nie znalazł sobie sam pracy.
  56. Pani W.K. obliczając punkty we wniosku o dofinansowanie działalności gospodarczej była nieuczciwa i w pierwszym punkcie od razu powiedziała, że już mam punkty na minusie -12 gdzie punkty są dawane od 0 do 12 oszustka, złośliwa osoba, która nie powinna pracować na takim stanowisku powinna pomagać po to jest.
  57. Jesteście instytucją ewidencyjną a nie szukającą ludziom pracy.
  58. Dzisiaj, 17.08.2015 r., w referacie niebieskim na Pani M.D. bardzo nieprzyjemnie odzywała się do klientów, byłam na wizycie o 9.30 na stanowisku X i wszystko dokładnie słyszałam i widziałam, nie działały numerki wyświetlane na ekranie dla  osób, KTÓRE BYŁY PERWSZY RAZ w urzędzie, osoby miały podchodzić do wolnych DORADCÓW KLIENTA, pani D. opryskliwym tonem każdemu kto podchodził lub siadał na krześle mówiła „ nie widzi pan, że jestem zajęta", „nie teraz, coś robię". A ja widziałam że przegląda strony internetowe. (ze stanowiska X z krzesła dla klienta doskonale to widać, proszę sprawdzić). Wstyd, że tacy ludzie pracują w urzędach, które są przecież stworzone dla ludzi! Proszę zwrócić tej pani uwagę, następnym razem udam się do Dyrektora. Pozdrawiam.
  59. Zbyt długie czekanie.
  60. Pani na stanowisku X bardzo niemiła, opryskliwa, żadnej pomocy, doradztwa. Doradca klienta TO TYLKO NAZWA W RZECZYWISTOŚCI ZERO POMOCY. Żenada! Żadnych informacji, straciłem tylko czas.
  61. Doradca klienta Pani A.J. nie nadaje się do pracy na tym stanowisku. Niemiłe podejście do klienta, brak fachowej pomocy. Informacje typu: „niech Pan idzie poczyta w Internecie” itp., nic mi nie pomogły. Szkoda czasu.
  62. Podejście do klienta Pani ze stanowiska X jest żenujące. To nie jest doradca klienta. Wymaga przeszkolenia.
  63. Wszystko co tu opiszę proszę sprawdzić. 3 września o 9.40 czekałam na swoja kolej w strefie niebieskiej, Pani M.D. rozmawiała z  Panią M. około 20 minut,  zamiast zająć się klientami, oczywiście szeptały, wiec nie wiem o czym była rozmowa. Kilka osób czekało, łaskawie pani Maria przyjęła pana  w czapce, nagle oddaliła go na inne stanowisko i zaczęła majstrować w komputerze, nachyliłam się żeby zobaczyć i sprawdzała stronę wp.pl to przykre, ze nasi urzędnicy zamiast zająć się klientami zajmują się pierdołami.
  64. Osoba, która potrzebuje pomocy w znalezieniu pracy, nie otrzyma jej od doradców klienta. Bardzo słabe doradztwo klienta. Spychologia.
  65. Doradca zawodowy Pani I.B. podczas wizyty odczytuje wyłącznie propozycje, które codziennie osobiście przeglądam na stronie PUP, jest więc to powtarzanie tego co już wiem. Drukuje listę stron „www” , nieaktualną od kilku lat,  jako wskazówkę do poszukiwania pracy przez Internet. Ustala prawie 2 miesięczny termin stawiennictwa nie informując klienta , że można stawić się w PUP szybciej, częściej.
  66. Nauczyć kultury panią A.A.!!!
  67. Godziny pracy mogłyby  zostać rozszerzone!!!
  68. Numerki wydłużają kolejkę. Płatny parking?
  69. Można z głodu umrzeć zanim otrzyma się pomoc. Kwoty świadczeń żałośnie małe. Bezsens
  70. Co to za system z tymi 10 numerkami! 
  71. Jest tu za gorąco, innych uwag nie mam. Brak windy.
  72. Dużo błędów e-pułap.
  73. Panie by mogły większe zainteresowanie pokazać dla osób przy rejestracji.
  74. Przy uzgadnianiu wizyty przez Internet brak możliwości uzgodnienia terminu – termin narzucony pod groźbą usunięcia danych.
  75. Brak empatii u pracownika....Jesteś kimś gorszym, bo ja MAM pracę...Przykre.
  76. Rejestracja poprzez internet powtarzana jest u konsultanta, bezsensowna strata czasu. Po co skanować dokumenty skoro pracownik urzędu powtarza czynność. Pracownicy rej. są niedoinformowani. Pani z rej. zwróciła uwagę na błąd w świadectwie pracy- sprawdziłem błędu brak. Niepotrzebne zamieszanie.
  77. Dnia 30 listopada na stanowisku X przyjmowała pani A. T., która miała chyba gorszy dzień. Pani była wyraźnie czymś zdenerwowana i miała wszystkiego dosyć. Moim zdaniem lepiej w takim przypadku poprosić o wolne albo przerwę niż w bardzo nieprzyjemny sposób rozmawiać z ludźmi.
  78. Oferowanie głupich ofert pracy:
    - zarobki poniżej normy,
    - znaczna odległość, brak dojazdu w godzinach wieczornych,
    - wyzysk  pracowników po godzinach pracy,
    - proponowanie pracy nieadekwatnej do umiejętności bezrobotnego i nieliczenie się z jego oczekiwaniem, np. wciskanie młodym dziewczynom pracy w mięsnym a nie np. w sklepie odzieżowym.
  79. Pracownicy zaczęli przerwę 15 min. wcześniej od ustawowego czasu pracy.
  80. Potraktowano mnie jak kogoś kto niepotrzebnie tu przyszedł bo i tak nie ma dla mnie ofert...Radź sobie sam...i szukaj pracy ....okropne uczucie.
  81. Brak znajomości moich dokumentów, wykształcenia, doświadczenia itp. Brak jakiejkolwiek inicjatywy ze strony Pani obsługującej, brak propozycji zatrudnienia, szkoleń czy stażu przez prawie rok.
  82. Przydałoby się zmieniać numerki na tablicy gdy w pokoju nie ma żadnych klientów.
  83. Żadnych szkoleń do 30 r.ż. dla kobiet aby się rozwinąć zawodowo. Chciałam skorzystać z jakiegokolwiek jednak żadnych nie ma.
  84. Brak wiedzy i znajomości w zakresie dofinansowania na utworzenie spółdzielni socjalnych wśród pracowników PUP w Gdańsku. Byłem odsyłany do 3 osób. Więcej informacji uzyskałem w WUP.
  85. Złożyłam dokument w kancelarii i odmówiono mi potwierdzenia jego złożenia co uważam za skandaliczne.
  86. W dniu 10.11.2015 r. spotkałam się z bardzo nieuprzejmą i nieprofesjonalną obsługą Pań z Kancelarii z pokoju 214: P.P.G. oraz P. J.D., dwa razy zostałam wyproszona z pokoju aby tylko uzupełnić na dokumencie swoje dane. Panie zdawkowo odpowiadały na pytania, jak również ton wypowiedzi wskazywał na brak ochoty, jakiejkolwiek chęci odpowiedzi na zadane pytania. W związku z powyższym zamierzam  wystosować oficjalne pismo do Urzędu Pracy ze szczegółowym opisem zdarzenia.
  87. Czy PUP zajmuje się rekrutacją obcokrajowców ? Czy w Polsce, język polski już nic nie znaczy? Czy już tak zżera Was lenistwo, że bierzecie oferty od prywatnych agencji? Z chęcią zainteresuję tym tematem media. Weźcie  się do uczciwej pracy ! Nie wstyd żyć nieroby na czyjś koszt?

Uwagi sformułowane w ankietach „Co o nas myślisz” złożonych w 2014 r.

  1. Niekompetentna pracownica w pok. 28 – Pani E.J.– umie tylko odsyłać do innych pokoi!
  2. Pracownik nie potrafił zinterpretować przepisów. Kiedy ja zinterpretowałam przepisy, dopiero Pani przyznała mi rację a chciałbym nadmienić, że to ja poszukuję pracy i nie w moim obowiązku jest znajomość przepisów dotyczących urzędów pracy.
  3. Pracownik był niemiły, nie chciał udzielić informacji zasłaniając się dużą kolejką. Cała wizyta to było wyznaczenie terminu i nic ponadto.
  4. Urząd nie jest przydatny! Brak ofert! Brak otwartych szkoleń! Brak informacji o przyszłych szkoleniach!
  5. Panie urzędniczki głownie tupią obcasami po korytarzach. Wrażenie jest żenujące a połowę stanowisk można zlikwidować. Efektywność będzie prawdopodobnie ta sama.
  6. Zbyt długo trzeba czekać a i tak Cię odeślą gdzie indziej!
  7. Strasznie długo trzeba czekać w kolejce, ponieważ panie strasznie przeciągają  i rozmawiają o niczym z klientem. Ostatni raz musiałem czekać 50 min., gdyż klient przede mną był obsługiwany  ok. 1 godz. A i tak nie dostał oferty pracy. Niektóre Panie są tu bardzo niemiłe i pracują jakby za karę.
  8. Pani pośrednik ze stanowiska Nr 80 nerwowa, nieuprzejma. Nie ma czasu dla petentów. Podczas obsługi interesantów odbiera prywatne telefony. Jest niezorganizowana, w tym samym czasie wyświetla się kilka nr dla jej stanowiska. Radzę zmienić pracę!
  9. Brak konsultacji z klientem.
  10. Stanowisko Nr 71 na 20 min było zablokowane Nr 1143 pod którym nikt się nie zgłosił – nie było innego interesanta w tym czasie. Pani siedziała przy wolnym biurku. Dopiero po mojej interwencji „wcisnęła guziczek” i wszedł nr K1145 .
  11. Brak szkoleń, kierowanie do pracy ludzi bez kwalifikacji które są wymagane. Byle było coś w komputerze , że się coś dzieje. Za co jeździć z tymi skierowaniami, na gapę?
  12. Wysyłanie ludzi bez jakichkolwiek możliwości zaczepienia się, kierowanie bezmyślne albo brak kwalifikacji albo za duże i wracanie z kwitkiem.
  13. Ocena nie dotyczy pośrednika pracy, ale DORADCY ZAWODOWEGO. Otóż Pani jest bardzo miłą osobą, z którą świetnie się rozmawia ... i na tym koniec. Przyszłam do niej z konkretnym problemem, natomiast ona mówiła o tym, o czym ona chciała. Powiedziałam, że wysyłam CV i dość często chodzę na rozmowy w sprawie pracy, ale niestety z rozmów nic nie wynika, więc prawdopodobnie robię coś źle. Doradca stwierdził jednak, że mam za długie CV. Zgadzam się, CV było długie, ale najwyraźniej nikomu, oprócz doradcy zawodowego, nie stwarzało to problemu, gdyż na rozmowy zapraszano mnie regularnie. Spędziłyśmy godzinę na skracaniu CV, a na rozmowę o spotkaniu rekrutacyjnym nie było już czasu. Miałyśmy przeprowadzić ją następnym razem. Gdy przyszłam następnym razem, dostałam kartki z przykładowymi pytaniami na rozmowę kwalifikacyjną (które są powszechnie dostępne w Internecie) i tak wyglądało omówienie mojego problemu. Pracę w końcu dostałam i to w odpowiedzi na moje zbyt długie CV. Doradca zawodowy chyba nie wie jakie są jego zadania.
  14. Jestem w grupie wiekowej 50+. Podczas wizyt u pośrednika pracy są mi czytane ogłoszenia ze strony internetowej Urzędu, co mogę robić w domu. Pół biedy, gdyby pośrednik wskazywał mi ogłoszenia sensowne, ale jak na razie proponuje mi pracę, w której stoi się po 12 godzin (co w moim wieku nie jest już najłatwiejsze), albo pracę za grosze w innym mieście, co w ogóle by mi się nie opłacało, albo pracę w zawodzie, o którym nie mam pojęcia. To jakaś kpina. Dodatkowo skierowano mnie do doradcy zawodowego, który zamiast pomóc mi dobrać nową branżę, w której mógłbym pracować, zaczął mi skracać CV. No i mam krótsze CV, ale wciąż nie wiem jakie w moim wieku mam możliwości przekwalifikowania, czy też, co mógłbym robić.  
  15. U pośrednika pracy wizytę miałam 3 razy, z czego na żadnej nie została mi przedstawiona jakakolwiek oferta pracy. Nie dostałam też propozycji stażu, kursu, czy szkolenia. Za to kazano mi prowadzić kalendarz z terminami kiedy i gdzie wysyłałam CV oraz jakie odbyłam rozmowy kwalifikacyjne. Oczywiście miało to na celu sprawdzenie, czy w ogóle szukam pracy, jednak po co innego miałabym się rejestrować w Urzędzie (nie miałam prawa do zasiłku ani nie potrzebowałam ubezpieczenia)? Prawdopodobnie gdyby została mi przedstawiona oferta pracy, to byłaby to oferta ze strony internetowej Urzędu (tak właśnie "pomaga" pośrednik pracy mojemu tacie i koleżance), a to mogę zrobić sama. Nie wiem więc po co w ogóle funkcjonuje ten Urząd, ale na pewno nie po to, żeby pomóc w znalezieniu pracy. Koniec końców pracę znalazłam sobie sama.
  16. Pierwszy raz miałam styczność z doradcą w sprawie pracy, nie do końca wiedziałam czego mogę oczekiwać, a pani z zza biurka zarzuciła mi, że jestem bardzo niezdecydowana i w dodatku mówiła tak głośno, że przy wszystkich dookoła stanowiskach było ją słychać, co mnie tylko zirytowało i już nie miałam ochoty z tą panią rozmawiać. Generalnie rozmowa z doradcą niczego nie wniosła, a jedynie straciłam czas.
  17. Oczekiwałabym od instytucji jaką jest urząd pracy, iż pośrednik, do którego się zgłaszam jest osobą kompetentną i poinformowaną oraz przygotowaną do rozmowy ze mną. W praktyce było zupełnie odwrotnie i czuję się ignorowana przez Panią W. Zadowolona jestem jedynie z pracy doradcy zawodowego Pani A.T.
  18. Pracownicy wolą pić kawę przez pół godziny zamiast przyjąć jedynego klienta do obsługi.
  19. Rażąca niekompetencja tak zwanych pośredników pracy, ich doradztwo polega na zajrzeniu do komputera na stronę UP i podanie mi ogłoszeń, które sama mogę przejrzeć w internecie, poza tym w ogóle nie orientują się w oferowanych przez urząd kursach czy szkoleniach. Wszystko trzeba sprawdzać samemu. No cóż, pieniądze  z unii trzeba wykorzystać szkoda, że idą w głównej mierze na bezsensowne systemy cyfryzacji i administrację państwową. Jak przyjdzie co do czego to i tak trzeba biegać za każdym papierkiem bo w tak zwanym "systemie" nic niema!
  20. Zero empatii i zrozumienia, spychanie bezrobotnego do innego doradcy bo jest „jakiś” wpis niezrozumiały.  
  21. Pani o ciemnych włosach, która siedzi w pokoju 219 zaraz przy wejściu (odbierałam u niej decyzję), jest to osoba bardzo niemiła i opryskliwa. Przewracała oczami i robiła głupie miny, jak próbowałam uzyskać od niej informację (oczywiście bez skutku). Byłam u niej dwa razy w różnych terminach i zawsze taki sam stosunek. Inni petenci również komentowali jej zachowanie na korytarzu. Może ta Pani powinna przejść na zasiłek dla bezrobotnych skoro tak męczy ją ta praca. Wówczas zrozumiałaby, że człowiek bezrobotny nie jest trędowaty! I NAWET bezrobotnemu należy okazać szacunek. Szkoda... Sama skończyłam studia administracyjne gdzie uczono nas, że urząd i urzędnik jest dla petenta.
  22. Za mało jest przyjmowanych osób do rejestracji. To skandal. Część pracowników PUP powinna zasilić szeregi bezrobotnych.
  23. Proszę o postawienie również automatu z ofertami pracy tymczasowej w Centrum Pracy Tymczasowej PUP w Gdańsku-Wrzeszczu! Mój koszt podróży z Wrzeszcza do Gdańska to 6 zł. W sposób wydatny poprawiłoby możliwość aktywnego szukania pracy dla poszukujących pracy.
  24. Należałoby postawić większy nacisk na szkolenia zawodowe, w zakresie obsługi programów komputerowych oraz kursy języków obcych - tego pracodawcy najczęściej oczekują.
  25. Arogancka Pani K.M. nie ma czasu dla klienta, bo rozmawia prywatnie przez telefon.
  26. Człowiek chce pracować za wręcz głodową (i szczerze mówiąc śmieszną pensję) i sam się stara i sam większość załatwia a wasz UP nawet nie raczy przyłożyć się do pracy i zrealizować możliwie szybko głupiego wniosku o staż (pomimo zapewnień słownych pracowników, że w ciągu 10 dni wszystko będzie załatwione) i w dodatku nie można żadnych informacji uzyskać (bodaj tak prostych czy decyzja będzie na TAK czy na NIE). Wielkie rozczarowanie - tylko tyle można powiedzieć o UP.
  27. Pani w rudych krótkich włosach była bardzo niemiła, okazała znikome zainteresowanie problemem i zaproponowała nieadekwatne do dwa razy zadanego zapytania rozwiązanie.
  28. Bardzo długi czas oczekiwania na szkolenia – zmiana zawodu – mała ilość miejsc – kursy – np. tylko 10 osób (limit narzucony przez Unię) tylko osoby po 50 r. ż.
  29. Nie ma petentów a ja czekam już  pół godziny z jednym numerkiem w kolejce a Panie urzędniczki rozgadane a jest już 13:50 między sobą bardzo ubawione.
  30. Nie można się dodzwonić do Pani S. – nie odbiera telefonu więc przyjechałam osobiście – czekałam godzinę bo nie miała czasu – skandal!!!. Nie ma pojęcia o przepisach dotyczących Spółdzielni Socjalnych. Zero wiedzy. Napiszę skargę bo to jest skandal.!!
  31. Pracownicy wiedzą więcej niż ta kierowniczka. Nawet poprawnie się nie wysławia. Arogancka i niemiła. – szkoda czasu.
  32. Niekompetentna i arogancka kierowniczka  - Pani S. Zupełny brak chęci zrozumienia petenta – ona ma pracę i to jest OK. Chociaż moim zdaniem nie ma wiedzy na to stanowisko, nawet nie umie poprawnie mówić o petenta. A o spółdzielni socjalnej to w ogóle nie ma podjęcia. Kobieta jest w moim wieku a jej ubiór też nie przystoi w tym wieku. Nie macie w tym PUP z kogo wybierać?
  33. Pani M. z Kancelarii była niemiła wobec mojej osoby..
  34. Zły dostęp do budynku dla osób z dziećmi.
  35. PUP w Gdańsku to rejestracja bezrobotnych a nie instytucja pomagająca bezrobotnym w znalezieniu nowej pracy . Najlepiej jakby ludzie od nich nic nie chcieli to by było ok .
  36. Urząd pracy w żaden sposób nie pomógł mojej osobie. Panie nie przyjmują mimo wielu oczekujących. Jedna Pani pracuje inne siedzą bezczynnie.
  37. Nie widzę jakichś uwag negatywnych. Fajnie by było (bo akurat trafiłam na przerwę) gdyby przerwy były stopniowe, tzn. kilka osób w różnym czasie, to by nie stało wszystko w 15 minutowej przerwie. Może to głupie może nie ale taka mnie myśl naszła.
  38. Więcej szkoleń i miejsc na szkolenia. Więcej dofinansowania na działalność gospodarcza, miejsc pracy, dotacji na utworzenie nowych stanowisk pracy. Więcej próśb i zarzutów nie mam. Dziękuje mojemu opiekunowi.
  39. Zróbcie coś z toaletami wstyd !!!
  40. Automat z kawą dla oczekujących zainteresowanych.
  41. Czekałam na swoją kolej 15.05.2014 r. , godzina 13:15. Była godzina 13:25 i jeszcze czekałam, a że byłam z wnuczką, która chciała iść do toalety więc poszłam. Wróciłam 13:35 i Pani G.U. wyprosiła mnie i powiedziała, że mnie zawoła bo musi przyjąć inna Panią.
  42. Zimno w pokoju co może wpływać na niski komfort pracy.
  43. Nie dotrzymujecie słowa, wasze prawo jest śmieszne! Nie potraficie zorganizować niczego! Jesteście najgorszym Państwem w Naszej Polsce! Żenada.
  44. Moje niezadowolenie z pracy Pani T. B. dotyczy mało praktycznego postępowania podczas mojej wizyty w Urzędzie, dn.17 czerwca 2014. Zgłosiłam się wtedy do ponownej rejestracji jako osoby bezrobotnej (Urząd był już w posiadaniu wszelkich niezbędnych dokumentów). Pani B. odmówiła obsługi mojej sprawy z powodu braku oryginału dokumentu potwierdzającego zameldowanie tymczasowe. Stwierdziła, że "nie będzie biegać do archiwum po ten dokument" i mam przyjść z ponowną wizytą do urzędu wraz z oryginałem. Niestety tak się składa, że w rodzinie mam urzędników i wiem, że to był jej obowiązek. Zostałam narażona na utratę nerwów, czasu i odłożenia dalszych starań w kierunku znalezienia zatrudnienia.
  45. Pan A. nigdy jeszcze nie zaproponował mi ani jednej oferty pracy, a chodzę do niego od roku regularnie co 3-4 tygodnie.
  46. Za mało ofert oferuje pośrednictwo pracy.
  47. Więcej empatii.
  48. Nie odbieracie telefonów jak się do was dzwoni, lepiej sobie kawkę pić. A jak odbieracie to i tak się pomocy nie uzyska.
  49. Brak jakichkolwiek ofert pracy. Po wejściu na stanowisko nr 5 dostałam tylko i wyłącznie termin kolejnego stawienia się. 
  50. Brak pomocy dla osób młodych, projekty dla osób powyżej 50+ brak pomocy dla osób 3 stopniem niepełnosprawności , brak wsparcia ogólnie słabo.
  51. Dlaczego Panie ze staży nie mogą być takie miłe jak Panie ze szkoleń? Chyba nie lubią swojej pracy? I ile można rozmawiać prywatnie przez telefon przy klientach? Może czas na zmiany w pokoju 115? 
  52. Pani A. K. z pok. 110 to bardzo niemiła osoba. Robi łaskę, że odpowiada na pytania, bo „wszystko jest w Internecie” – skandal! Nie miała klientów, a czekałem aż przywoła numerek 20 min. i w końcu sam wszedłem! Jak nie lubi pracy z ludźmi, niech zmieni prace. Skończył się już czas przykrych urzędników.
  53. Na załatwienie spraw czeka się zdecydowanie za długo!!!
  54. Masakra, urzędnicy siedzą z miną jakby za karę pracowali, ponadto odbija się to na interesantach.
  55. W PUP, połowę pracowników trzeba zwolnic, gdyż są niepotrzebni. Wstawić większą ilość komputerów z większym czasem i sami sobie pracę wszyscy znajdą.  
  56. Długo czekam na maila z ePUAP.
  57. Brak chęci zrozumienia petenta, brak wiedzy merytorycznej, brak chęci udzielenia wsparcia.
  58. Ignorowanie w stosunku do petenta – system numerkowy szwankuje więc zainteresowani czekają a Panie siedzą w pokoju i nie przyjmują kolejnych spraw.
  59. Bardzo zła baza danych dotyczących wykonywanego zawodu – wypacza charakter dotychczasowej pracy i uniemożliwia wpisanie prawdziwego zawodu zgodnego
    ze świadectwem pracy.  
  60. To moja druga wizyta osobista a szósta próba przez Internet. Pracownik znał formułki i wszystko robił aby pozbyć się petenta. Posługują się formułkami. Wielokrotnie prosiłem aby przekazano przełożonemu moje uwagi i dopiero za czwartym razem pracownik przyjął do wiadomości i obiecał przekazać – przekazał kolejnemu pracownikowi a ten z kolei, iż kierownik/kierowniczka dobrze o tym wie. Proszę wyjaśnić sobie co to znaczy „dobrze o tym wie”.
  61. Nie zarejestrowano żony do ubezpieczenia przy załatwianiu formalności.
  62. W urzędzie dostaje się sprzeczne informacje odnośnie tego, że aby zarejestrować osobę bez meldunku potrzebne jest podanie miejsca zamieszkania. Wcześniej dostałam informację, że wystarczy tylko adres do korespondencji.Fascynujące było oczekiwanie na numerek, który prawdopodobnie się nie stawił, a pracownik w tym czasie nic nie robił (chyba czekał na stawienie się tego numerku ok. 20 min.).
  63. Informacje dotyczące bonów stażowych podawane w Internecie a także w PUP
    w postaci ulotek wprowadzają w błąd osoby zainteresowane. Bony miały być przyznawane od sierpnia a tymczasem od pośredników możemy dowiedzieć się tylko tyle, iż nie ma środków pieniężnych.
  64. Pracownicy PUP w Gdańsku są nieżyczliwi dla osób bezrobotnych. Najbardziej niekompetentnym pracownikiem jest Pani MK.
  65. Poza koniecznością stawiania się w PUP nie uzyskałam ani trochę pomocy. Jestem zdana całkowicie na siebie.
  66. Nienależyte wykonywanie obowiązków pośrednictwa pracy. Brak pomocy osobie poszukującej pracy. Pan/ Pani zamiast zajmować się swoją pracą poświęca się innym rozrywkom, jakimi są komputer i znajdujące się na nim obrazki i filmiki. Proponuję żeby ta osoba wzięła się do pracy. Urząd powinien zablokować niektóre strony dostępne dla pośredników pracy.
  67. Panie siedzą przed komputerem – klienci siedzą na korytarzu. Patrzę jak długo zwleka Pani JC żeby wcisnąć guzik i przywołać klienta.
  68. Pani się umawia na określoną godzinę, po czym każe sobie czekać pół godziny. Brak szacunku do petenta i wyraźna postawa urzędnika, któremu wszystko wolno. Skandal. Pani MM !
  69. Niesprawnie działający system teleinformatyczny. Przybycie na godzinę powinno obligować obie strony, niestety tak nie jest. Klienci pobierający numerek obsługiwani są przed lub w trakcie obsługi na wyznaczoną godzinę.
  70. W przeciągu 10 miesięcy nie zaproponowano mi żadnej oferty pracy. O jedną ofertę dopomniałam się sama, wtedy dopiero przedstawiono mi szczegóły. Ostatecznie zmuszona zostałam do wyjazdu za granicę. Pracownicy są mili i starają się być pomocni jednak mam wrażenie, że nie mają możliwości pomocy.
  71. Mimo nowoczesności urząd pracy ani trochę nie zmienił się w stosunku do osób poszukujących pracy. Zapytanie „w jakim celu Pani do Nas przyszła” i w dalszej kontynuacji:  „przecież widzi Pani jakie mamy oferty dotyczące pracy na stronie internetowej” nie wystawia WAM jako instytucji państwowej pozytywnej opinii. Wniosek wysuwa się jeden: mam wrażenie, że PUP to miejsce, które daje pracę urzędnikom w nim pracującym i nic po za tym. Natomiast z wyjściem otwartości do osoby poszukującej pracy nie ma nic wspólnego. Smutne, a jakże prawdziwe. 
  72. Dobrze, gdyby oferty były aktualne a nie dawno przeterminowane. Dostaję się numer telefonu, dzwoni i okazuje się, że oferta już nie aktualna. Staże podobnie.
  73. Niekompetentny personel. Nie umie udzielić odpowiedzi na zadane pytanie.
  74. ….Ale w pokoju 115 nawet głowy nie podnoszą gdy klient wchodzi do pokoju. Przeszkadzam Wam?  
  75. Bardzo źle oceniam postawę Pani Kierownik działu szkoleń z pok. 111. Jest niemiła, niekompetentna. Odnosi się wrażenie, że się jej przeszkadza. Jest niechętna do udzielania fachowej informacji, w rezultacie zniechęca do korzystania z formy szkoleń np. indywidualnych. Reszta Pań jest w porządku.
  76. Negatywnie oceniam postawę kierowniczki. Nie udzieliła pomocy w uzyskaniu  informacji o szkoleniach. Jest negatywnie nastawiona do klienta PUP
  77. Dlaczego nie ma klimatyzacji? Współczuję Paniom w pokoju 111 – siedzą w takim upale cały dzień z tymi sztucznymi apaszkami pod szyjami – jakiś koszmar !. A dyrekcja pewnie w klimatyzowanych salonach. W tych czasach trzeba dbać o komfort pracy.
  78. Proponuję zadbać o toaletę dla klientów. Z podziałem dla mężczyzn i kobiet a nie koedukacyjna. Wstyd, żeby w urzędzie była taka toaleta. Bez lustra i obskurna. Trzeba te toalety w końcu sfotografować i zmieścić zdjęcia obok wielkich sukcesów, którymi szczyci się miasto a mieszkańców traktuje w taki sposób. Proszę Państwa,
    to  skandal i wstyd aby przez wiele lat nie było jednej normalnej toalety dla klientów, w której nie trzeba załatwiać potrzeb bez otwartych drzwi i to również z trudem. Proszę zaprosić Prezydenta miasta żeby spróbował to zrobić! Poniżające, żenujące dla władz miasta.
  79. PUP – instytucja zbędna , nie pomaga w odnalezieniu pracy , oferty pracy nie są w żaden sposób sprawdzone.
  80. Pomoc uzyskałam taką na jaką liczyłam. Natomiast stan WC i zaparkowanie samochodu to po prostu horror!! Wstydź się Gdańsku za swoich gospodarzy. To samo dotyczy okolic czyli Dworca w Gdańsku.
  81. W ciągu kilku dni będziemy składać oficjalną skargę do Pana Dyrektora
  82. Bardzo duszno w pokoju. Nie ma jak porozmawiać z pracownikiem, jest za głośno. Brakuje przepierzeń, Ci ludzie żeby dobrze pracować muszą mieć warunki. Na razie kontakt jest ograniczony przez harmider!.
  83. Kierownik Rynku Pracy – Kpina!
  84. Brak zainteresowania klientem!!! Personel się obija krótko mówiąc.
  85. Minął miesiąc od złożenia wniosku o zorganizowanie stażu i do tej pory nie otrzymałam informacji zwrotnej. Proponowany termin rozpoczęcia przypada na jutro (tj. 01.12.2014), a ja nie mam bladego pojęcia, czy zostałam przyjęta na staż, czy też nie. Skandal.
  86. Ocena dotyczy pokoju, który zajmuje się organizacją staży. Panie tam przebywające są niemiłe oraz niechętnie odpowiadają na pytania dotyczące wniosków i zasad zorganizowania stażu (jest to opinia z Internetu w zakresie obsługi pracodawców)
  87. Brak jakichkolwiek ofert pracy, przez dwa lata nie zaproponowano mi żadnej oferty pracy. Nie wydano nawet biletu na przejazdy tramwajem w poszukiwaniu pracy,  również na dojazd do urzędu pracy muszę sobie sam kupować bilet. Brak  propozycji szkoleń.
  88. Przez rok kalendarzowy pani urzędnik nie była w stanie nic zrobić w mojej sprawie, żadnego szkolenia, kursu podnoszącego kwalifikacje, zupełnie nic. Mimo mojej aktywności za każdym razem byłem zbywany z kwitkiem. Od wizyty do wizyty.
  89. Pani E.P. , dałam jej 2 szanse , trzeciej nie dam. Nie jestem zadowolona ze współpracy z tą Panią . Jest strasznie wolna , nigdy mnie nie przyjęła punktualnie , raz czekałam nawet 1,5 h . Dziś natomiast rozmawiała sobie z koleżanką a ja musiałam czekać , chociaż była moja godzina spotkania. Mogłabym kasować bilet godzinny jakby Pani była punktualna a tak przez nią muszę 2 bilety po 3 zł co daje 6 zł. A każdy grosz dla osoby bezrobotnej jest ważny. Proszę coś z nią zrobić , dać naganę , niech zmieni stosunek do bezrobotnej osoby i przestanie mówić na początku wizyty" i co dobrego " , jakby było dobrze to bym nie przyszła do niej.
  90. Zbyt długa obsługa. Brak pomocy w znalezieniu odpowiedniej pracy na umowę
    o pracę.
  91. Długie kolejki, za mało stanowisk.
  92. Urzędnik, zapraszając bezrobotnego na rozmowę powinien posiadać sprawdzone dane o pracodawcy do którego kieruje bezrobotnego. Wiedzieć na jakich warunkach ma być zatrudniony a nie ganiać bezrobotnego po całym mieście po to aby go spławić.
  93. Nic nie pomagacie.
  94. Pracownik D.W. notorycznie załatwia prywatne sprawy przez telefon. Brak kompetencji.
  95. Kilka razy musiałem donosić te same dokumenty. 
  96. Na trzy stanowiska wolne nikt nie obsługiwał. Zlitowała się Pani M.P. Za co dziękuję. Najpierw zostałem wyproszony na korytarz bo Panie były zajęte rozmową o tymczasowym zameldowaniu.
  97. Panie z pokoju 219 w kółko spacerują w tę i z powrotem. Jest tom denerwujące, szczególnie jak człowiek ma czas wypełniony po brzegi szukaniem pracy. Przyjmują tylko dwa stanowiska

Uwagi sformułowane w ankietach „Co o nas myślisz” złożonych w 2013 r.

1. Mało propozycji pracy dla osób bez wykształcenia.
2. Jest za mało ofert dla osób niepełnosprawnych (mam III grupę). Jestem zawiedziona bo pracodawcy zatrudniają ludzi z I i II grupą, z III nie bo nie maja dotacji z PFRON.
3. Krótszy czas oczekiwania na propozycje szkoleń, staży oraz różnych propozycji pracy.
4. Przy każdej nowej wizycie kierowany byłem do innej osoby, mimo że miałem wyznaczoną osobę, która powinna była mi pomagać. Pomoc dla bezrobotnych kierowana jest głównie dla ludzi z przedziałów wiekowych do 25 lat i powyżej 50 lat, bądź dla osób niepełnosprawnych. Ja do tych grup uprzywilejowanych nie należę. Jestem bez pracy 3 lata. Nie uzyskałem w tym czasie żadnej pomocy od waszego Urzędu Pracy.
5. Za mało zgłoszeń ze strony pracodawców.
6. Pracownicy urzędu są niekompetentni i niesympatyczni. Pani D.W. nie dość , że nie widziała na jakiej zasadzie mogę uczestniczyć w szkoleniach , to zwracała się do mnie na TY, co jest bardzo niekompetentne.
7. Wizyta w PUP ogranicza się do otrzymania karteczki z następnym terminem wizyty, zero informacji o szkoleniach i jakichś dostępnych opcjach pomocy, tylko informacja, że wszystko jest w internecie. O poziomie obsługi świadczy fakt, że 60 osób zostało obsłużone w 30 minut- to daje 0,5 minuty na petenta, tę instytucję należy rozwiązać, banda nierobów, marnujących pieniądze podatników.
8. Właśnie jestem po kolejnym spotkaniu z tzw. pośrednikiem. Niestety takie spotkania polegają wyłącznie na wypisaniu kolejnego druku z terminem następnego spotkania. Oczywiście na moje pytania wszystkie odpowiedzi są na nie. Uważam, że sam poszukuję pracy w sposób bardzo aktywny. Jedyne propozycje jakie otrzymałem z PUP, to dwie firmy, gdzie praca była wykonywana na pograniczu łamania prawa. Skąd bierzecie takie spady. Obecnie jestem tuż przed poinformowaniem was o moim statusie osoby nie tylko bezrobotnej, ale również bezdomnej. No cóż, ale za to mam z Urzędu Pracy, potwierdzenie o ubezpieczeniu zdrowotnym. trudno dziś mieć 50+ i być zarejestrowanym w P.U.P. Proszę państwa to właśnie jest tzw. degradacja i wykluczenie ze społeczeństwa. Pozdrawiam i życzę dobrego samopoczucia. Z.M.
9. Zbędne stanowiska pracy.
10. Poszłam do pośrednika z zapytaniem, to dostałam odpowiedź w ciągu 20 sekund, po czym usłyszałam "miłego dnia" i zostałam pożegnana bo było dużo ludzi. I jeszcze jedno na pierwszej wizycie usłyszałam, że mam sobie sprawdzać oferty pracy na stronie urzędu i sama sobie szukać stażu u pracodawcy. Dlatego pytam " Po co mam tam chodzić????????"
11. Co wy zrobicie jak chowacie dobre oferty dla znajomych nigdy od was nie uzyskałam pomocy za duża biurokracja u was z wami na śmietnik.
12. Powolność opieszałość, załatwianie Klienta wciskając oferty , które są już zajęte od tygodni.
13. Za dużo ludzi pracuje, którzy są niepotrzebni w tym biurze, zła obsługa mały rynek pracy, mało oferowanych miejsc pracy, oferty często nieaktualne i nierzetelne, niesprawdzone wymogi by dojeżdżać na rejestrację często bez zapewnienia pieniędzy na dojazd (osoba bez pracy nie ma skąd wziąć  na bilet) brak oparcia w osobie tzw. doradcy, który by wsparł psychicznie ludzi bez pracy, którzy są często zrezygnowani nie umiejący znaleźć się w tych czasach, brak aktywizacji osób pracujących w urzędzie by odpowiednio kierowały ludźmi bez pracy.
14. Pracownik odmówił rejestracji z powodu ręki w gipsie, nie podając sensownego powodu
i nie powołał się przy tym na żaden przepis. Tak wiec czeka mnie kolejna wizyta w Urzędzie. Ciekawe co będzie tym razem? Z poważaniem M.K.
15. To przestarzała  forma. Powinien Donald Tusk zamknąć ten urząd. Zaoszczędzono by pieniądze w budżecie Państwa.
16. Długość rozpatrywania wniosków jest karygodna, zajmowanie się bezrobotnym jest mozolne i długotrwałe a w konsekwencji i tak nic z tego nie wynika. W sprawach do rozpatrzenia innych wniosków, np. dotacji, kursów itp. trwa to miesiącami i ostatni dzień jest dla urzędników wyznacznikiem do działania.
17. Poczułam się dyskryminowana przez państwo polskie - ponieważ jestem zdrowa i chcę pracować - dowiedziałam się jakiś czas temu, że mogę przedłużyć uprawnienia elektryczne sep1kv w up - dzisiaj dowiedziałam się że nadal nie zakwalifikowałam się na szkolenie ponieważ nie należę do żadnej z grup - do lat 30, powyżej lat 45 i nie mam stopnia niepełnosprawności !!!! przepraszam że żyje i jestem w pełni sprawna do pracy :-(
18. Praca UP polega jedynie na rejestracji i wypłacie świadczeń. Mimo życzliwości pracownika nie otrzymałam pomocy – nie znalazłam pracy przez 9 miesięcy, nie zaproponowano mi szkoleń dogodnych do zmiany pracy. A gdy zwróciłam się o pomoc przy stworzeniu własnej działalności, usłyszałam, że programy są już zamknięte. Wnioskuję że PUP bazuje jedynie na projektach UE.
19. Wulgarność, nieprzychylność do współpracy, brak kompetencji pracowników, nie wpływają dobrze na wizerunek Urzędu. Moglibyście w końcu upoważnić pracownika do udzielania informacji bo tu pracuje setka ludzi a nikt nie jest upoważniony. Wysyłanie petentów od pokoju do pokoju nie załatwia sprawy. A brak znajomości zasad poprawnego mówienia
w języku polskim to hańba. Kto tu pracuje?
20. Proponowane przez Państwa staże są nieciekawe. Mogłaby jedna osoba zajmować się poszukiwaniem firm, instytucji itp., które przyjmują osoby na staże. Stanowiska pracy proponowane bezrobotnym są  poniżej ich kwalifikacji bądź w ogóle się z nimi w żaden sposób nie łączą. Ludzie czekają w długich kolejkach a i tak nic z tego nie wychodzi. Szkolenia są poniżej krytyki, człowiek wychodzi z nich z papierkiem a i tak nic mu po takim szkoleniu nie zostaje. Ogólnie uważam, że urząd pracy jest po to by „Państwo mięli pracę,
a nie zwykli ludzie, którzy do tego urzędu przychodzą po pomoc. Nie znam nikogo, komu urząd pracy załatwiłby stanowisko pracy.
21. Uważam przede wszystkim, że jest to skandaliczne i po prostu śmieszne, aby w prawie 1 000 000 mieście otwarty był tylko jeden urząd pracy! jest to kompletny brak szacunku do ludzi
22. Żenada !!!
23. Pani Inspektor Powiatowy G.U. trybem rozkazującym załatwia klientów, nieuprzejma, nie daje dojść do słowa, tłumacząc cały czas , że nie ma NATO czasu – warto by było się tym zainteresować.
24. Dzwonię kilkakrotnie na numer urzędu i nikt nie podnosi słuchawki.
25. Rejestrując się przez internet na stronie PUP Gdańsk, zostaję zarejestrowana w Urzędzie w Krakowie - chyba coś tu jest nie tak?
26. Opryskliwa dziewczyna jakby siedziała za karę, szydziła z innych rejestrujących się w urzędzie i naśmiewała z urzędniczką obok.
27. Rozmowa z dnia 20.09.2013 tel. 587325330-osoba okazująca wyższość i całkowity brak chęci pomocy.
28. Panie siedzące w pokoju 220 traktują petenta jak intruza, na każde pytanie odpowiadają z ignorancją sprawiając wrażenie jakby osoba, którą obsługują była jakieś innej kategorii. Dodatkowo jeszcze przed wyjściem klienta "plotkują" na jego temat w niewybredny sposób.
29. Myślę, że osoby w tym pokoju nie mają zbyt wiele kultury osobistej a z pewnością brak im predyspozycji do kontaktu z klientem i bezpośredniej pracy w obsłudze.
30. Długo oczekuje się na szkolenia. Na moim przykładzie oznacza to bezrobocia ciąg dalszy z powodu braku kwalifikacji. Ciągłe upominanie się o szkolenia nawet zapisanie się nic nie zmienia , też trzeba upominać się o szkolenia.
31. Większa dyscyplina dla pracowników uniemożliwiająca załatwianie profitów dla znajomych. Bardzo niski poziom zorientowania w temacie , niechęć do Klientów oraz łaska w obsłudze. Zatrudnione osoby to nieporozumienie, obsługują bezrobotnych o wyższym od siebie poziomie kultury.
32. Pani siedząca w pokoju 115 była tak nieuprzejma, w sposób niezrozumiały przekazywała informacje a zapytana o dodatkowe wyjaśnienia jeszcze bardziej się zirytowała. Pani siedzi w tym pokoju po lewej stronie, bliżej drzwi w farbowanych na rudo (?) włosach.
33. Panie zajmujące się organizacją staży powinny być ''do wymiany'' i to wszystkie. Całkowity brak zainteresowania klientem. Wchodzi się do pokoju a tam nie ma nikogo kto mógłby przyjąć osobę bezrobotną, każda z pań jest zajęta i ma wiele pilnych spraw do wykonania jak np. rozmowa przez PRYWATNY telefon)... najgorszy pokój w urzędzie, nie polecam.
34. Jesteście wyniośli, zarozumiali i wredni.
35. Brak życzliwości, urzędnicy są niestosownie ubrani do pełnionych funkcji (spodnie jeansowe i t-shirty). Średni czas obsługi klienta to 30 min. Prawdopodobnie wszyscy urzędnicy maja chore pęcherze, gdyż średnio co 10 min. powolnym krokiem udają się do toalety. Na sześć stanowisk w pok. 122  pracowało wyłącznie trzy.
36. Możliwość wyboru pośrednika pracy, do którego zawsze by się przychodziło a nie losowe trafiania za każdym razem do innego pośrednika pracy.
37. Załatwienie stażu, kursu, szkolenia graniczy z cudem. Bez znajomości nic nie można załatwić. Osoby bezrobotne są traktowane jak „intruzi”. PUP powinien przejść reformę i zrobić selekcję wśród pracowników. Pośrednicy pracy powinni wspomagać bezrobotnego a nie traktować jak intruza. Życzę sobie aby to się zmieniło.
38. Bardzo jestem niezadowolona z pracy Pani E.J. nie udziela rzetelnych informacji, unika odpowiedzi na zadawane pytania, wysyła osoby niepełnosprawne w miejsca gdzie nie mogą dotrzeć.
39. Jest mało ofert pracy. Trzeba czekać na szkolenia długo a tymczasem praca umyka z braku kwalifikacji.
40. Brak kompetencji, szacunku dla innych, wprowadzanie w błąd klienta, brak jakiejkolwiek pomocy.
41. Urząd pracy mający na stronie 15 ogłoszeń, to jakieś nieporozumienie.
42. Dlaczego na stronie PUP widnieją oferty zatrudnienia typu: pełen wymiar czasu pracy 160h/msc. st. nauczyciel wykształcenie wyższe pedagogiczne wynagrodzenie brutto 1000zł./?!!! Państwowy Urząd Pracy pośredniczy taką pracę i wspiera takiego pracodawcę??!! bo bezrobotnych nie wspiera wcale, pośrednictwo jest na poziomie krytycznym, a oferty jakie pośredniczycie są na poziomie tragicznym, dla kogo PUP pracuje? dla bezrobotnego czy nieuczciwych Pracodawców??!! ciekawe czy Panie z pośrednictwa pracy zarabiają 1000 brutto?? bo też mają wyższe pedagogiczne wykształcenie. Dziękuję za pomoc i wsparcie równe zeru. Z poważaniem E.S.
43. Najgorsza instytucja po „Millenium” i Oranż
44. Najgorsza instytucja , nic mi nie pomogła.
45. Pracownicy zachowują się jak święte krowy:-(
46.    Większa sprawność rejestracji przez Internet (często się zawiesza).
47.    Przyjmować na czas.
48.    Pan z tego pokoju (220) powinien się zwolnić z tego miejsca pracy, po raz kolejny nie daje sobie rady na tym stanowisku.
49.    System internetowy nieudolny. Ogranicza ilość przyjętych klientów. Przecież to bezrobotni są dla Was a nie Wy dla Nas. Nie powinno być limitów na spotkanie z rejestracją tylko powinniście siedzieć aż wszystkich obsłużycie.!
50.    To skandal! Przychodzę przed otwarciem urzędu a już brak numerów kolejkowych. Przyjmujecie na numery tylko 10 osób, połowa ludzi już o godz. 8 odeszła z kwitkiem. Kiedyś przychodziłam, rejestrowałam się i już. Potem druga kolejka do pośrednika , długo to trwało ale odbywało się w jeden dzień.. Teraz przyszłam i się okazuje, że muszę  od nowa być tu jutro a do pośrednika w kolejnym terminie. Trzy dni teraz trwa to co kiedyś jeden. Beznadzieja tyle Wam powiem.
51.    Wizyta zaplanowana na określoną godzinę nie doszła do skutku. Mimo przybycia przed czasem numer, który został mi przydzielony, nie wyświetlił się przy odpowiednim stanowisku. Po bardzo długim oczekiwaniu i wielokrotnej zmianie numerów przydzielony mi numer nie pojawił się na ekranie. Serdecznie państwu NIE DZIĘKUJĘ za zmarnowany czas.
52.    Nie uzyskałem pomocy. Z portierni zostałem skierowany do Pani sprzątaczki, która nic nie wie.
53.    Próbowałam zarejestrować się przez internet. Robię to kolejny raz więc wiem na czym to polega. W dniu dzisiejszym 4 razy system wyrzucał mnie pod koniec rejestracji. Proszę o zmianę błędu w  systemie lub poprawę jego działania bo można stracić sporo nerwów i przede wszystkim czasu.
54.    Na froncie  budynku widnieje informacja o czasie pracy od 8,00 do 16,00 Panie przyjmują petentów do godz. 14,00  O godz. 13,30 nie można uzyskać dostępu do pracowników, ponieważ nie jest zarejestrowany na dany dzień! Odsyła się niepełnosprawnych do następnej rejestracji na następny dzień. O tej porze obsługiwany był tylko 1 petent....
55.    Pani która rejestrowała mnie, nie należała do osób miłych i fachowych. Oprócz opóźnienia w rejestracji 15 minutowego, nie była w stanie udzielić mi odpowiedzi na moje pytania. Może trzeba młodszy i bardziej kompetentny personel zatrudnić.
56.    Od 5 lat czekam na szkolenie na kasę fiskalną i nic i nikt mi tego nie zaproponował choć wiem, że szkolenia są. Ja nie dziękuję.
57.    Moją uwagę stanowi brak możliwości podjęcia drugiego kursu w ciągu roku..
58.    Nie rozumiem czemu do podjęcia stażu pierwszeństwo mają osoby do 30-stki lub po 50. Ja byłam miesiąc po trzydziestych urodzinach i najpierw mnie wysłano na rozmowę kwalifikacyjną (staż na sekretarkę) po czym gdy byłam już w drodze to zadzwoniła pani z PUP, że przeprasza ale nie nadaję się bo jestem o miesiąc za stara żeby się załapać. Przepraszała że nie sprawdziła.
59.    Dopiero za czwartym razem usłyszałam , że dla żyrantów pożyczki na założenie działalności musi być zaświadczenie o zarobkach. Niby oczywiste ale za późno wyartykułowane.
60.    W decyzji podane są nieaktualne wysokości stawek świadczeń (zasiłku).
61.    Brak rzetelnych informacji..
62.    Więcej ludzi, bo przez 40 min. obsłużone zostały 3 osoby.
63.    Zostały wycofane kursy dzięki którym mogłam dostać ofertę pracy. Ze strony PUP nie dostałam żadnej oferty pracy zgodnej z moimi oczekiwaniami..
64.    Ogłoszenia, które są proponowane przez przedstawicieli urzędu znajdują się na portalach internetowych dotyczących pracy. Dziękuję za taką pomoc. Właśnie przyszedłem prosić o pomoc a tu Panie sobie jedzą śniadanie o godz. 12. Smacznego!!!
65.    Brak poszanowania dla czasu osób oczekujących, żeby nie nazwać tego kpiną z ludzi.
66.    Pracownicy są niekompetentni.
67.    Brak ofert pracy, same slogany, wyuczone formułki, brak wsparcia merytorycznego!!!
68.    Czekałam 15 min. i nikt mnie nie mógł obsłużyć. A byłam tylko jedna. Chciałam sprawdzić tylko jedną ofertę pracy. Teraz jest 11: 45. .Mam czekać kolejnych 15 min. czy sto lat??
69.    Za długi czas oczekiwania -  jedna osoba 45 min.
70.    Brak koordynacji i informacji o stażach. Proponowane są nieaktualne i niesprawdzone oferty pracy.
71.    Ilu pracowników tyle informacji!!!!! Proponuję jakieś szkolenie dla wszystkich najlepiej w tym samym terminie z obecnością obowiązkową!!!
72.    Pani przyjmująca osobę z lekkim upośledzeniem umysłowym była bardzo nie miła, nie potrafiła wysłuchać i pomóc.
73.    Zero pomocy przy szukaniu pracy dla osoby z dwuletnim doświadczeniem w pracy biurowej.
74.    Pracownik pyta o dowód i PESEL, nie zadaje pytań  poza jednym: "Czy szuka Pan pracy na własną rękę?" odpowiadam: tak, na co pracownik: "u nas dla Pana nie ma ofert, następna wizyta za....". Zero zainteresowania.....Makabra... Może pracowników jest za dużo? Od ilości stanowisk aż się w głowie kręci., Gdyby usiedli po drugiej stronie biurka to następnego dnia zmienili by podejście do klienta
75.    Brak godzin pracy Urzędu Pracy na drzwiach wejściowych do budynku. Koszmarna zmyłka! Są dwie czerwone tablice o znajdujących się tu instytucjach ale tylko jedna przyznaje się do pracy.
76.    To jest po prostu śmieszne co się tu wyrabia. To jest paranoja.
77.    Płatny parking 1 godz. 4 zł.!
78.    Brak informacji po pobranym numerku, nigdzie się nie wyświetla. Czy system się zawiesił, czy błąd w oprogramowaniu? Czy ktoś jest już obsługiwany, czy w pokoju inspektorzy mają informacje, że ktoś czeka. Proszę o poprawę.
79.    Jak rejestrowałam się rok temu to wszystko odbywało się na I piętrze a teraz na drugim. Brakuje na ten temat informacji na stronie internetowej.
80.    Zbyt późno przyjmujecie interesantów. Powinno być otwarte od godz. 7 rano.
81.    Częstsze odświeżanie strony z aktualnymi ofertami pracy.
82.    Ociąganie się pracowników PUP.
83.    Nie udzielenie pomocy, odsyłanie petenta do innego pokoju, mówiąc: "my tu mamy dużo pracy".
84.    Skandal, brak profesjonalizmu pracowników urzędu, w wcale nie chodzi mi tutaj o pracowników pierwszego kontaktu tylko wręcz przeciwnie. Pracownicy pierwszego kontakt bardzo rzetelni i pomocni. Ale praca osób na wyższym stanowiskach brak słów.  Przydałaby się porządna kontrola przez wyższy urząd WUP.

 

Utworzono: 2013-09-05 08:36 | Redagował: Łukasz Iwaszkiewicz 2018-07-20 14:22
Drukuj Zapisz jako pdf Odwiedziny: 6163
  • q2dOUG3ZVfdyT8O-Ke5Xk9Tqh6zpUb7gXvGWW1k76Oc

  • SVA3mJylvRgUoduwCybIrahgX8AquAF0JTt-vhIxH8k

  • 3bT09dyoZJLZsjhRmJlVI-nC4vsY2OWcMWWI-4pFdYM

  • pCtkUn2lEnyIShlwdabBy_Q89BAomCCbZUCxd8I39bs

  • 20nJRPgTZyyrSA8oGNj2g-f24kCD0XbOG4JbBUKVGq4

  • h9XjlWSvhNZRMS6vQcjNau0Zzz81qAjh4GSs53gx3nU

  • JZevoqaiK5w5qS6UC5fNfNmFqVTXJ94iZRc5EXgk-iM

  • zz7K50ZQP-qZXzoyXmAuZSio_1wuw3iBeLkoG40gPKw

  • nu4QP94lvCcmIBxnW-nbC7Sy1eW0N1miTvWUg6lXiX0

  • O6QSfmUtuSLn7KhN58MQ6c2CZ8a49Y9FMWgaEygc9nA

  • GR1_XPXGfrjqFXrDf3OGoKUZ9NI99T67GFWkWcgEW04

  • yhYP_GA-A-_QIe_1tUWDj5rF35Avx8D-K0SELFLOrWU

  • JZ6qTPfu_Na5aAATwqAP2Nd8A1GXXD6kXaEotb5k2Uc

  • 8AstBt1_y8AvSWqW-eJhXZJuDIHtTtgctfgKN63f-SI

  • A4bKB-LrQAGbr7xHl9YOPE3tLn81T7W4uKw5ETiMB_Y

  • 4UdzZE6xoBjEiSBM7NY-uUuA6QKar6r1Hw8O23qOlrM

  • YXfZXGa3ZaUgNSmsQZ-kQLOvOmPiOt0sGbvQzCdreME

  • 7V_TfK2xNdnw3YM8QVHv2QzYwirz4gzVzYx5ayrdEfI

  • hIAaO_mIHQhnKDGHrC6aGXp-FzEoip5lMyiJxV79Bos

  • 4QcxA90_j6pvmXztazA0fXu2yOGpwuooiYmOvOOmtzM

Projektowanie stron: IntraCOM.pl